به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ؛ سیدمحمد عابدی فرماندار شهرستان خوی در حاشیه افتتاح این کارگاهها با تاکید بر نقش دانشگاهها در زمینه ی توسعه کشورها یادآور شد : ثروت و نیروی انسانی دو عامل مهم در پیشرفت کشورها و خلاقیت و نوآوری دو مولفه اصلی این پیشرفت محسوب می شوند.

وی افزود : امروز که ایران اسلامی مورد تحریمهای ظالمانه دشمن قرار گرفته است دانشگاه ها با تولیدات علمی و صنعتی نقش مهمی را در خنثی کردن تحریمها،خودکفایی و بی نیازی از دیگر کشورها دارند.

محبوب مهدویان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی نیز در ادامه یادآور شد: همواره باید صنعت و دانشگاه ارتباطی تنگاتنگ با یک دیگر در راستای تولید و بهره برداری از علم داشته باشند بنابراین راه اندازی این کارگاهها پلی هست میان دانشگاه و صنعت و کمک شایانی در زمینه اشتغال و رونق تولید برای دانشجویان در شهرستان خوی خواهد داشت.

قاسمخانی رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد خوی نیز ظرفیت تولیدسالانه سه کارگاه افتتاح شده را ۱هزارو۴۳۹ قطعه فلایول خودروهای سنگین و ۱۴ هزار قطعه سیلندر پمپ باد انواع خودروهای سنگین بیان کرد و گفت: برای راه اندازی این سه کارگاه که در زمینه ی تراشکاری و تولید قطعات فعالیت خواهد کرد اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و امید است با راه اندازی دو کارگاه دیگر ظرفیت تولید ۱۰ برابر افزایش یابد.

انتهای پیام/