یه گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ،رزمایش پدافند غیر عامل پبش از ظهر امروز سه شنبه ۱۴ آبان در راستای مصون سازی در برابر انواع تهدیدات دشمنان و بلایای طبیعی به صورت نمادین با حضور مسولین شهری، نظامی و انتظامی در روستای زاویه حسن خان سکمن آباد شهرستان خوی برگزار شد.

فرماندار خوی با تشریح اهداف این رزمایش گفت: بررسی میزان اثر بخشی و کارایی برنامه آمادگی و آگاهی پرسنل و مدیران از توانایی خود در زمینه پدافند غیر عامل، افزایش مهارتها،‌آشکار نمودن کارایی و ارزیابی میزان کارایی تجهیزات در جهت مقابله با حوادث و به روزرسانی این تجهیزات را از مهمترین اهداف این رزمایش برشمرد.

وی همچنین افزود : آشنایی دانش‌آموزان با پدافند غیرعامل، در ارتقای سطح آگاهی و دانش آن‌ها در همین راستا یعنی مقابله با حمله‌های احتمالی از جمله بمباران‌های هوایی دشمنان و مواقع وقوع بحران‌های طبیعی مهم است.

این رزمایش بصورت عملی به صورت نمادین با همکاری جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵، نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری، بسیج و سپاه با پخش آژیر حمله دشمن (همانند دوران دفاع مقدس) آغاز شد و با وقوع انفجارهای پی در پی و ایجاد آتش، نیروهای آتش نشانی، هلال احمر به اطفای حریق، امداد و کمک های اولیه، با همکاری دانش آموزان منتخب شده و آموزش دیده به حمل مصدومان فرضی و انتقال آنان به مراکز درمانی پرداختند.

 

انتهای پیام/