پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش همزمان با هفته گرامیداشت بسیج با برادر بسیجی عزیز آقای امیرحسین درخشانی مصاحبه ی فرهنگی اجتماعی ترتیب داده و جهت بهره برداری مخاطبان گرامی از محتویات مصاحبه، در کانال تلگرامی آذرباخیش نیز منتشر می‌نماید.

آقای درخشانی لطفا خودتان را برای مخاطبان ما معرفی فرمایید.

به نام خدا، قبل از معرفی خودم، لازم می‌دانم هفته بسیج را به تمام بسیجیان در کشور عزیزمان تبریک عرض کنم. بنده امیرحسین درخشانی هستم متولد ۱۳۸۳ در خوی و درحال حاضر در مقطع تحصیلی متوسطه ( یازدهم) در رشته علوم انسانی مشغول به تحصیل می‌باشم.

آقای درخشانی مخاطبان ما علاقمند هستند تا از نحوه آشنایی شما با بسیج و چگونگی عضویتتان در بسیج دانش آموزی مطلع شوند، لطفا در این مورد توضیح دهید.

من از حدود سه سال پیش از طریق یکی از دوستان همکلاسی ام که در موضوعات فرهنگی مدرسه فعالیت می‌کرد با بسیج آشنا شدم و از همان زمان به دلیل علاقمندی به برنامه های فرهنگی در بسیج دانش آموزی ثبت نام کردم.

آقای درخشانی در این مدت چه چیزهایی از بسیج یاد گرفته اید و تاثیرات بسیج در زندگی شخصی شما چه بوده است؟

به نظر خودم بزرگترین درسی که از بسیج آموخته ام تحقق شعار “ما می‌توانیم” است. در بسیج حس اقتدار آفرین “ما می‌توانیم” را به خوبی درک کردم و در همین رابطه با توجه به علاقه ای که به علوم و رشته های علمی داشتم، با تلاش و پشتکار بسیجی وار توانستم در مسابقات بین‌المللی لیگ علمی ” بسیجی پایا ” مقام اول را کسب نموده و گردن آویز طلای مسابقات را صاحب خود نمایم.

حتما میدانید که بسیج به عنوان ارتش ۲۰ میلیونی در اوایل انقلاب اسلامی نامگذاری شد، به نظر شما نقش بسیج در تحقق ارتش ده ها میلیونی تا چه میزان تاثیرگذار است؟

همانطور که امام خمینی (ره) در مورد بسیج فرمودند : ” بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده اند “، به نظر من این حرف کاملا صحیح و درستی است. چون بنده طی این سه سالی که در عضویت بسیج درآمده ام به خوبی با اکثر خصوصیات بسیجیان آشنایی پیدا کرده ام و میبینم که در حقیقت عموم بسیجیان انسانهای بی ادعا و مخلصی هستند که با تمام وجود به آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند بوده اند و در تمام عرصه ها و تهدیداتی که کشور ما با آن موجه بوده، با تمام توان درمقابلش مقاومت و ایستادگی کرده اند. لذا بسیجیان در کشورمان یک لشکر عظیم و بزرگ ده ها میلیونی را تشکیل داده اند و در کنار ارتش و سپاه به خوبی نقش آفرینی می‌کنند.

به نظر شما بسیج دانش آموزی در این برهه از زمان فضای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور چیست؟

بنده به عنوان یک بسیجی دانش آموز برخود وظیفه میدانم به دقت فرمایشات مقام معظم رهبری را دنبال نموده و به تمام توصیه های ایشان عمل نمایم. به نظر من بسیج دانش آموزی در این برهه باید تلاش کند تا حد امکان کمک حال مردم و به خصوص محرومان شهرمان باشد و همچنین سعی در مقابل دسیسه های دشمنان و فشارهای اقتصادی در کنار مردم و محرومان باشند و این قشر آسیب پذیر جامعه بدانند تنها نیستند.

آقای درخشانی اگر حرف یا مطلبی لازم میدانید بعنوان کلام آخر برای مخاطبان عزیز بفرمایید.

بنده به عنوان بسیج دانش آموز به هم‌نوعان خودم توصیه میکنم که در کسب علم بیشتر تلاش کنند و برای آینده کشور توجه داشته باشند. یقیناً کشور ما برای پیشرفت نیاز به انسانهای نخبه و باسواد دارد و ما زمانی می‌توانیم از عهده مشکلات و دسیسه های دشمنان به خوبی برآییم که از درجه علمی بالایی برخوردار باشیم و در عرصه های مختلف به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/