به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش : در اولین ساعات وقوع زلزله نیروهای امدادی از خوی به کمک مردم در منطقه شتافتند و کم‌کم از برخی شهرهای همجوار نیز نیروهای امدادی و تجهیزات به منطقه اعزام شدند اما با وجود گذشت چند روز عملیات آواربرداری ،اسکان و تامین اقلام اولیه با مشکل جدی روبرو شده است.

باید گفت با توجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم و سامانه جدید بارشی به منطقه وارد خواهد شد جهت جلوگیری از آسیبهای دیگر در منطقه مسولین باید با بسیج امکانات از دیگر استانها سریعا اقدام به تهیه وسایل گرمایشی،چادر،پتو، فرش ،لوازم بهداشتی و اسکان آوارگان کنند.

آوار برداری و همچنین تامین بودجه برای ساخت مجدد مساکن روستاییان در آستانه عید نوروز و سروسامان دادن به وضعیت مردم منطقه در اولویت قرار گیرید.

باید از مسولین پرسید شما که پشت میز مسولیت را اشغال کرده ای چرا در وضعیتهای بحرانی کشور همچون سیل و زلزله همواره در کنترل اوضاع بحرانی با عملکردی ضعیف روبرو هستیم چه کسی پاسخگوی این نقص ها خواهد بود.

با توجه به حضور میدانی خبرنگار آذرباخیش از روز اول در مناطق زلزله زده قطور ، عدم هماهنگی لازم بین مسئولان در بحران بوجود آمده بود تا جایی که بعد از حضور استاندار آذربایجان غربی با گذشت بیش از چند ساعت از زمین لرزه و سرگردانی مردم زلزله زده در برگزاری ستاد بحران در محل مناسب تصمیم گیری نشده بود تا جایی که چندین بار برای برگزاری یک جلسه تنشی بین مسئولان بوجو آمد.!!

از متولیان امر استدعا داریم وضعیت بحرانی این منطقه در اولویت مسائل کشوری قرار گرفته و سریعا به مشکلات زلزله زدگان رسیدگی شود.

انتهای پیام/