به گزارش آذرباخیش سرهنگ محمد رستم زاده فرمانده هنگ مرزی شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هفته ناجا که با شعار “مرزبان هوشمند و امنیت پایدار” نام گذاری شده است ، مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را در راستای برقراری امنیت پایدار در نقاط مختلف کشور و علی الخصوص مرزهای این مرز و بوم به کار گرفته است تا امنیت مردم و مرزها بطور کامل تامین شود.

وی با اشاره به برخی از برنامه های مورد اجرا در هفته گرامی‌داشت نیروی انتظامی، اظهار داشت : تجلیل از خانواده های معظم و معزز شهدا و ایثارگران و کارکنان ساعی هنگ مرزی، تعامل با مرزنشینان و رسیدگی به مشکلات مرزنشینان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی مرزبانان و مرزنشینان ازجمله برنامه های متنوع مورد اجرا در این هفته ی مبارک است.

فرمانده هنگ مرزی خوی با شاره به اینکه هوشمندسازی مرزها یکی از مهمترین و اصلی ترین اهداف مرزبانی کشور در راستای برقراری امنیت پایدار است گفت : کارهای بسیار مهمی در این خصوص انجام شده که ازجمله می‌توان به تجهیز هنگ مرزی به پهبادها، دوربین های حرارتی و سایر تجهیزات نوین اشاره کرد.

وی در خصوص پدیده شوم قاچاق نیز گفت : با بهره گیری از هوشمندسازی مرزها و تجهیزات نوین مربوطه و همچنین گشت ها و کنترل ها و کمین های هدفمند میزان قاچاق نیز تا ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

سرهنگ رستم زاده تصریح کرد : قاچاق کالا موجب کاهش سرمایه گذاری در صنایع ، کاهش حجم فعالیت های تولیدی در داخل کشور و در نتیجه کاهش اشتغال می شود.

این مقام مسئول به گسیل اتباع خارجی به مرزهای شهرستان خوی اشاره کرد و افزود : ورود غیر قانونی و جلوگیری از تردد اتباع خارجی از مرزهای شهرستان خوی از مهمترین معضلات مرزی با سایر کشورهای هماسیه می باشد از ابتدای سال ۹۹ حدود ۲۰۰ نفر از اتباع خارجی که قصد خروج غیرقانونی از طریق مرزهای این شهرستان را داشتند دستگیر شده ​اند.

انتهای پیام/