به گزارش آذرباخیش محمود بدلی گفت: در این زمین لرزه یک هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی تعمیری بوده که همه آن واحد‌ها در کمترین زمان با پرداخت تسهیلات تعمیر و به اتمام رسیده است.

او می گوید: در زلزله قطور خوی، چهارهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده و نیاز به احداث مجدد داشتند که تاکنون سه هزار و ۵۰۰ واحد احداث شده و روستاییان زیر سقف خانه‌های نو اسکان یافته اند.

او گفت: متاسفانه یک هزار نفر از روستاییان منطقه نیز که در شهر‌های دیگر استان سکونت دارند، هنوز برای دریافت تسهیلات و بازسازی اقدام نکرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی تسهیلات بلاعوض و اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده قطور پرداخت شده را ۵۱۳ میلیارد تومان گفت: برای تکمیل بازسازی واحد‌های باقیمانده منطقه نیز ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید اختصاص یافته است.

بدلی می گوید: همزمان با بازسازی واحد‌های مسکونی تکمیل زیرساخت‌های منطقه ازجمله احداث پل‌های خسارت دیده و اجرای طرح‌های هادی نیز در دستور کار قرار گرفت که تاکنون در این زمینه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

او گفت: اتخاذ تدابیر ویژه و اجرای کار‌های جهادی از جمله ایجاد کارگاه شن و ماسه در کنار مناطق آسیب دیده و تحویل انواع مصالح ساختمانی به ارزش ۸۰ میلیارد تومان به مردم روستا‌های منطقه به روند بازسازی در این مناطق شتاب بخشید.

در پی وقوع ۲ زمین زلزله ۵.۷ و ۵.۹ ریشتری در اسفند سال ۹۸ بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ واحد در شهر قطور خوی و ۲۸ روستای این بخش بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.

انتهای خبر/