جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش گفت : ۶۷ تیم ارزیاب در بخش شهری و ۴۴ روستا اقدام به ارزیابی خسارت های وارد شده به منازل مسکونی نمودند که براین اساس هزار و ۱۰۰ واحد روستایی غیر مقاوم که میزان خسارت آنها بالای ۵۰ درصد بود شناسایی و نوسازی خواهد شد و همچنین ۴هزار از واحد های مسکن شهری و روستایی که خسارت جزئی وارد شده است نوسازی و مقاوم سازی خواهد شد

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی هچنین از تسهیلات اعطایی بنیاد مسکن به زلزله زدگان اشاره کرد و افزود : پس از اتمام ارزیابی های تیم های ارزیاب بنیاد مسکن ، میزان خسارت و تعداد واحد های مسکونی آسیب دیده  اعلام و در صورت تصویب هیئت دولت ، نحوه پرداخت وام  های کم بهره بلاعوض و مصالح ساختمانی رایگان به مردم زلزله زده اعلام خواهد شد.

 

برزگر همچنین با اشاره به آغازآواربرداری در مناطق زلزله زده گفت :  آواربرداری از ۱۶ روستایی که بیشترین میزان خسارت در زمین لرزه را دیده بودند آغاز شده است و بصورت شبانه روزی ادامه دارد.

وی تصریح کرد : در تلاش هستیم تا در کمترین زمان ممکن آواربرداری مناطق زلزله زده را تمام کرده  و قبل از شروع فصل سرما منازل مسکونی جدید را تحویل مردم عزیزمان دهیم .

برزگر خاطر نشان کرد : خادمان مردم در بنیاد مسکن تا ساخت آخرین واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی در کنار مردم خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام / جواد نجارپور