جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش گفت : از اولین ساعات وقوع زلزله به مدت یک هفته ، ۶۷ تیم ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با حضور در ۵۴ روستا و دو شهر خوی و دیزج دیز ۵ هزار پانصد واحد مسکونی را ارزیابی کردند

مدیرکل بنیاد مسکن از روند آواربرداری در مناطق زلزله زده عنوان کرد : در مرحله آواربرداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بسیج اکیپ های ماشین آلات بنیاد مسکن و استفاده از ظرفیت دستگاه های خدمات رسان در دو روستای خنجرخان و اسماعیل کندی و پنجاه درصد واحدهای تخریبی روستای مرتضی قلی کندی ، عملیات آواربرداری به اتمام رسید.

وی افزود : تا این لحظه آواربرداری ۱۸۲ واحد مسکونی و دامی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتمام رسیده و عملیات پی کندی و شروع احداث اولین واحد تخریب شده امروز در روستای مرتضی قلی کندی آغاز گردید .

برزگر با اشاره به واحدهای احداثی بیان نمود : با توجه به اینکه بیشترین تعداد واحدهای احداثی در شهر دیزج دیز و روستای سید تاج الدین وجود دارد ، عملیات آواربرداری اکیپ های ماشین آلات بنیاد مسکن با سرعت در این دو مکان در حال اجرا میباشد.

مدیرکل بنیاد استان افزود : با اتمام عملیات آواربرداری ۳۲ واحد مسکونی در شهر دیزج دیز و ادامه عملیات در این شهر ، با بسیج اکیپ های آواربرداری بنیاد مسکن ، آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی تا ۲۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید.

جعفر برزگر از برقراری اکیپ های صدور پروانه ساختمانی در مناطق زلزله گفت و افزود: این اقدام برای دسترسی سریع مردم در مناطق روستایی زلزله زده در دو روستای خنجرخان و سید تاج الدین انجام شده است که از امروز عملیات صدور پروانه ساخت به واحدهای مسکونی آواربرداری شده آغاز شد .

وی همچنین از ارزیابی خسارت واحد های مسکونی گفت : مردم به هیچ عنوان نگران نباشند؛ در صورت مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خوی میتوانند با ارائه درخواست ارزیابی از واحد مسکونی ، توسط کارشناسان بنیاد مسکن ارزیابی انجام خواهد گرفت .

 

انتهای پیام /