علی دهبکری مدیرعامل کارخانه قند خوی در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش گفت: از آغاز فصل خرید چغندر بیش از ۱۶۸ هزار تن محصول چغندر از چغندرکاران شمال و جنوب استان در این کارخانه خریداری شده و ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن شکر استحصال شده است.

علی دهبکری افزود: در این مدت چغندرکاران جنوب استان ۱۱۶ هزارتن محصول وچغندکاران شمال استان نیز ۵۲ هزار تن محصول چندر به این کارخانه تحویل داده اند.

مدیرعامل کارخانه قند خوی با بیان اینکه این میزان خرید و تولید نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ هزارتن درصد افزایش داشته است پیش بینی کرد، تا پایان فصل خرید بیش از ۳۰۰ هزار تن چغندر قندر در این کارخانه خریداری و بیش از ۴۰ هزار تن محصول شکر تولید شود.

دهبکری، ارزش محصولات چغندر خریداری شده را تاکنون ۳۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: تاکنون بهای ۷۰ درصد چغندر خریداری شده در این واحد به کشاورزان پرداخت شده است.

علی اصغر امینی مدیر جهاد کشاورزی خوی هم سطح زیر کشت چغندر در این شهرستان را ۱ هزار ۴۲۹ هکتار اعلام و تصریح کرد: پیش بینی میشود امسال از مزارع چغندر این شهرستان ۵۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی از استفاده از بذور اصلاح شده محصول چغندر در خوی هم خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر بااجرای طرح‌های بهزراعی و استفاده از بذور پر محصول تولید چغندر در این شهرستان در هر هکتار از ۴۷ تن به ۵۵ تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/