بیح الله کاظمی فرماندار ویژه شهرستان خوی در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش در خصوص احداث واحدهای تخریب شده در مناطق زلزله زده این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر پی کنی این روستاها به اتمام رسیده و۳۸۰ واحد در مرحله اجرای عملیات بتن ریزی، ۲۹۰ واحد در مرحله اسکلت بندی بندی دارند و پوشش سقف ۱۰۰ واحد نیز به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به فرار رسیدن فصل سرما تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به روند بازسازی مصالح ساختمانی مورد نیاز از جمله آجر، سیمان، اسکلت آماده تأمین شده و همه روزه بتن آماده نیز در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

فرماندار خوی با اشاره به روند ساخت جایگاه‌های دامی در مناطق روستایی زلزله زده خوی تصریح کرد: ساخت ۲۱۰ واحد جایگاه دامی تخریب شده در روستاهای زلزله زده آغاز شده و مصالح مورد نیاز از جمله بلوک سیمانی و ماسه و سیمان به صورت رایگان در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: عملیات ساخت این واحدها در ۱۵ روستای کانون زلزله ۵ و ۴ دهم ریشتری بامداد سیزدهم مهر در مرحله بتن ریزی تا پوشش سقف ادامه دارد.

نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هم در سفر اخیر خود به این مناطق اعلام کرد که سیمان مورد نیاز این مناطق را بنیاد مستضعفان به صورت رایگان تأمین کرده و در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/