به گزارش سرویس حوادث آذرباخیش جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز اعطای تسهیلات بانکی برای بازسازی واحدهای زلزله زده در خوی توسط ۶ بانک عامل افزود: تاکنون ۲۵۰ واحد شهری و ۴۴۰ واحد روستایی برای انعقاد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین از این تعداد تاکنون صاحبان ۲۷۸ واحد زلزله زده وام بازسازی را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: در بیش از ۶۳ درصد واحدهای مسکونی شهری و روستایی از مجموع ۱۱۰۰ واحد احداثی عملیات بازسازی آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۱۰۰ واحد احداثی و ۴۰۰۰ واحد تعمیری پرداخت مرحله اول بلاعوض تخصیص یافته از طرف دولت به تمام واحدها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه آواربرداری در مناطق زلزله زده به طور کامل اتمام یافته و عملیات بازسازی با سرعت در حال انجام است، افزود: تاکنون بتن فونداسیون ۵۰۰ واحد، اسکلت ۳۸۱ واحد، دیوارچینی ۲۶۸ واحد و سقف ۱۹۳ واحد احداث شده است.

برزگر یادآور شد: در حال حاضر ۳۴ واحد در مرحله نصب درب و پنجره، ۶ واح در مرحله کف سازی و چهار واحد در مرحله نماسازی قرار دارند.

انتهای خبر/