به گزارش سرویس حوادث آذرباخیش محمدصادق معتمدیان روز جمعه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان غربی که با حضور معاون وزیر کشور در شهرستان خوی برگزار شد، افزود: از این تعداد ۸۱ واحد بالای ۵۰ درصد خسارت دیده و در ‌ردیف احداثی قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: تمامی خانوارهای زلزله زده خوی از امشب نباید در سرما بمانند و سرعت خدمات رسانی وامداد رسانی باید با تمام قوا صورت بگیرد.

معتمدیان اضافه‌کرد: مردم آسیب دیده زلزله خوی نباید هیچ مشکلی در مراحل خدمات رسانی احساس کنند و باید به همه گلایه‌هایشان پاسخ داده شود.

استاندار آذربایجان‌غربی‌ با صدور دستور آوار برداری به معاونت عمرانی ادامه‌داد: پس از انجام مراحل شناسایی و روند خدمات رسانی، آواربرداری را سریعا آغاز و در کنار مردم باشید و سپس مقاوم سازی کلیه واحدهای شهری و روستایی را بر اساس اصول ومقررات مهندسی ادامه دهید.

معتمدیان با اشاره به مقاوم سازی ۵۲ درصدی واحدهای روستایی مناطق زلزله زده شهرستان خوی افزود: ۱۵ هزار واحد روستایی از ۲۷ هزار و ۹۹۱ واحد روستایی شهرستان خوی تاکنون مقاوم شده است.

وی در خصوص مقاوم سازی واحدهای شهری زیر ۲۵ هزار نفر در این منطقه نیز گفت: تاکنون ۴۷ درصد از ۶هزار و ۳۹۷ واحد شهری نیز مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی جمعیت هلال احمر گفت: مشکل خاصی از سمت هلال احمر در موقعیت‌های بحرانی وجود ندارد و هلال احمر به صورت آماده باش در آمده و در کنار مردم آسیب دیده است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: تامین چادر به خانوارهای آسیب دیده طبق پروتکل‌های جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد و وسایل گرمایشی و اقلام مورد نیاز تامین می‌شود.

معتمدیان از رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا در جهت پیشگیری وجلوگیری از آسیب‌های روانی پس از بحران در استان‌ها، دستور احداث سالن‌های چند منظوره در روستاها را صادر کند.

وی با قدردانی از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در کنار تمامی ارائه خدمات به مردم آسیب دیده، امنیت انتظامی در محیط و منطقه آسیب دیده برقرار است.

معتمدیان با تاکید بر راه‌اندازی دوباره کلاس‌های درسی دانش آموزان دستور تامین و ساخت دوباره کلاس‌ها را صادر کرد و ادامه داد: کلاس‌ها در قالب کانکس‌ها در مناطق آسیب دیده برپا می‌شود تا مدارس به صورت کامل ساخته و به روال قبل باز گردد.

وی دستور هماهنگی لازم برای ارائه سوخت رایگان و انرژی‌های برق، آب و شبکه ارتباطات به صورت رایگان به مردم آسیب دیده زلزله شهرستان خوی را صادر کرد تا آرامش مردمی در این منطقه حاکم شود.

به گفته استاندار آذربایجان غربی تا این لحظه، سه هزار و ۶۷۰ چادر تیپ ۲، ۶۶۶ تخته موکت، ۲ هزار و ۶۰۰ بسته غذایی، ۲ هزار و ۲۳۳ پتو، ۴۹۵ والور و یک هزارو ۶۴۲ بخاری برقی نیز برای خانوارهای آسیب دیده توزیع شده است.

انتهای خبر/