حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی در گفت‌وگو با سرویس حوادث آذرباخیش با بیان اقدامات صورت گرفته جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی در خصوص زمین لرزه شهرستان خوی گفت: مجموعه هلال‌احمر بر حسب ارزیابی و آمارهای به‌دست‌آمده، تاکنون تعداد ۴ هزار و سیصد دستگاه چادر، ۲ هزار و نهصد بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲ هزار و پانصد عدد بخاری‌برقی و سه هزار ۵۰۰ تخته پتو در بین زلزله‌زدگان خوی توزیع کرده است .

وی در ادامه افزود: امدادگران هلال‌احمر از لحظات اولیه زمین لرزه تا این لحظه، به بیش از ۲۱ هزار نفر از مردم مناطق زلزله‌زده خدمات‌رسانی کرده و در این راستا بیش از ۱۰ کمپ اسکان اضطراری شهری و روستایی برپا کرده و در اولین روز زمین‌لرزه نیز سه وعده‌غذا به تعداد ۵ هزار پرس غذای گرم در بین زلزله‌زدگان توزیع شده است .

مدیرعامل هلال‌احمر استان تصریح کرد: همکاران ما در جمعیت هلال‌احمر از طریق سیستم لجستیک، تعداد ۲۷۰ دستگاه خودرو از جمله آمبولانس را به مناطق زلزله‌زده اعزام کرده وبا حضور در این مناطق، اقدام به ارزیابی و امدادرسانی نمودند .

محبوبی از استعداد نیروها در مناطق زلزله‌زده گفت و خاطرنشان کرد: تعداد ۷۰۰ نفر از امدادگران پرتلاش و بی‌ادعای جمعیت هلال‌احمر، عاشقانه در مناطق حضور یافته و درحال‌خدمت رسانی هستند و تا پایان امدادرسانی، در کنار مردم زلزله‌زده مشغول خدمت‌رسانی خواهند بود.

گفتنی است زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ بخش فیرورق شهرستان خوی را به لرزه درآورد.

انتهای خبر/