به گزارش آذرباخیش  حمید برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دستور کارهای تعمیری تاکنون به ۱۰۷۴۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله‌زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد :ابلاغ دستور کارهای واحدهای تعمیری در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی به‌منظور تعمیرات سریع و سکونت مردم عزیز در منازل  به‌سرعت ادامه دارد.

حمید برزگر با اشاره به روند آواربرداری در این مناطق هم گفت: عملیات آواربرداری واحدهای احداثی نیز در ۱۶ محور با استقرار ۱۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و قزوین و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان استان با سرعت ادامه دارد و تاکنون از مجموع ۲۱۲۰ واحد احداثی، آواربرداری ۷۵۰ واحد مسکونی در شهر فیرورق و روستاها به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: با استقرار ستادهای معین آذربایجان غربی در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی عملیات آواربرداری و ابلاغ دستور کارهای واحدهای مسکونی تعمیری تا پایان اسفندماه به اتمام خواهد رسید.

برزگر افزود: لیست واحدهای احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی به مراجع صدور پروانه از جمله دهیاری‌ها و شهرداری ارسال شده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرایند صدور پروانه‌های ساختمانی در محل روستاها و شهرها صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میل‌گرد موردنیاز جهت شروع عملیات پی‌کنی و بتن‌ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تأمین و به ۳۷۵ واحد مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است.

انتهای خبر/