به گزارش خبرنگار آذرباخیش حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی جمعه گفت: در دولت قبل کار به جایی رسید که رئیس‌جمهور سابق در اظهارنظری تأمل‌برانگیز فروش نفت و اقتصاد ایران اسلامی را منوط به برجام می‌دانستند درحالی‌که این رویکرد و این دیدگاه در سیاست خارجی، لطمات سنگین و خسارات هنگفتی به کشور و مردم تحمیل کرد.

 وی گفت: بااین‌همه اعترافات و به‌وجودآمدن خسارات و بدهی‌های گسترده دولت به بخش‌های مختلف، همچنان برخی از مدعیان اصلاحات – اعتدال خواستار پا پیش گذاشتن ایران برای حضور و رایزنی با آمریکا هستند! کشوری که یک‌طرفه از برجام خارج شد.

 امام‌جمعه خوی خاطرنشان کرد: همچنان افرادی که خود را دلسوز مردم و کشور می‌دانند مدعی سیب دادن برجامی هستند که الان پا به سن جوانی گذاشته است.

 وی افزود: دستاوردهای اخیر دولت نشان‌دهنده برگ دیگری از موفقیت دیپلماسی عزتمندانه دولت سیزدهم و اعتراف ناخواسته و ناخودآگاه غربی‌ها و بالاخص آمریکا به شکست در مقابل اراده ملت ایران است.

 وی تصریح کرد: این امر در کنار این موضوع که کشورمان با پیوستن به پیمان‌ها و اتحادهای جدید جهانی و بین‌المللی و روند بهبود روابط با برخی همسایگان منطقه‌ای توانسته است بر روند انزواخواهی غربی‌ها نسبت به ایران فائق آید و باعث عقب‌نشینی غربی‌ها در مسائل مختلف با ایران نیز می‌شود.

 حجت‌الاسلام قاسم‌خانی شکست پروژه اغتشاشات و ناامن‌سازی ایران در سالگرد مهسا امینی شکست مفتضحانه دیگری برای استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: پس از شکست جنگ ترکیبی دشمنان ملت ایران در سال گذشته، اتاق فکرهای دشمن سالگرد شروع اغتشاشات را در ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ بهترین فرصت برای احیای اغتشاشات و ایجاد چالش امنیتی برای کشور دانستند؛ لذا در چند ماه گذشته با ایجاد موج تبلیغاتی گسترده، این‌گونه القا نمودند که مردم در ۲۵ شهریور امسال به خیابان‌ها خواهند آمد و حرکت‌های اعتراض‌آمیزی علیه حکومت انجام خواهند داد.

 امام‌جمعه خوی در پایان اظهار داشت: مخالفین جمهوری اسلامی در به خیابان کشاندن ایرانیان حتی در خارج کشور که محدودیت‌های امنیتی برای آنها وجود ندارد، در کنار بسیاری از حقایق دیگری که از یک‌ساله گذشته تاکنون برای همگان آشکار گردیده است، نشانه افول روزافزون آنها و حرکت آنها در سراشیبی سقوط است.

 انتهای خبر/