رعنا قدردان معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با اعلام این خبر که ۱۰ هزار فقره شیر انشعاب آب از ابتدای سال جاری مرئی سازی شد در تشریح اجرای این طرح گفت: مرئی نگه‌داشتن شیرهای قطع و وصل از هدررفت آب جلوگیری می‌کند و درصورتی‌که شیر انشعاب قطع‌ووصلی مشترک مشخص نباشد شرکت از مشترک درخواست مرئی سازی می‌کند درصورتی‌که پس از یک هفته شیر هنوز مرئی نشود شرکت خود به مرئی سازی آن اقدام می‌کند.

قدردان تصریح کرد: نگهداری از انشعاب به عهده مشترک است، اما شرکت آب و فاضلاب با تأکید بر وظیفه خود در صورت اقدامات نامناسب مشترک اقدام به مرئی سازی می‌کند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح هدررفت آب در مواقع ضروری از جمله اتفاق در روی انشعاب مشترک کاهش می‌یابد و در مواقع حساس از قطع‌شدن خطوط اصلی جلوگیری می‌شود.

وی در پایان با اشاره به کنتورهای خراب و تأکید بر تعویض آنها گفت: با شناسایی کنتورهای خراب و تعویض آن‌ها مصرف آب کنترل می‌شود و موجب کاهش هدررفت آب می‌شود و همچنین این اقدام تأثیر بسزایی در مدیریت مصرف کنتورها دارد که توصیه می‌شود مشترکین عزیز قبل از ما اگر خرابی در کنتور خود مشاهده کردند سریعاً شرکت را در جریان قرار دهند.