یدالله سلطانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در حاشیه آئین افتتاح آب شرب روستای گیوران و مخین در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» اجرای طرح‌های تأمین آب شرب روستایی را در اولویت برنامه‌های عمرانی شهرستان خوی عنوان کرد و گفت: برای آبرسانی به ۵ روستا عشایری ۷ کیلومتر شبکه و خط انتقال احداث شده است  که در مجموع برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با بیان اینکه از مجموع ۲۱۰ روستای خوی ۱۳۱ روستا زیرپوشش این شرکت قرار دارند افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید آبرسانی میزان بهره‌مندی روستا‌های این شهرستان از آب شرب بهداشتی و سالم نزدیک به ۸۰ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های تأمین آب آشامیدنی روستایی در شهرستان خوی بیش از ۳ هزار خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

سلطانی افزود: برای تأمین آب دو روستای گیوران و کوتان‌آباد که توسط این شرکت اجرا شده ۲ کیلومتر خط انتقال احداث و ۲ حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

این مقام مسئول اعتبار لازم برای آب‌رسانی به روستای مخین را بیان و اضافه کرد: برای آبرسانی به روستای ۳۰۰ خانواری مخین بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال همچنین برای جلوگیری از هدررفت آب ۶ کیلومتر از شبکه و خط انتقال آب در مناطق روستایی خوی اصلاح شده است.

لازم به ذکر است طرح‌های آبرسانی به روستا‌های گیوران، کوتان‌آباد، کلت علیا، کل سفلی، عارف‌آباد، چالیان و ییلاق گللر در بخش قطور و اصلاح و توسعه شبکه‌های آب شرب ۱۲ روستای بخش‌های مرکزی صفائیه و ایواوغلی امروز با حضور مسئولین شهری افتتاح شد.

انتهای خبر/