سرهنگ پاسدار مصطفی آقائی فرمانده سپاه خوی در حاشیه بازدید از مرحله اول اردوی عملی درس آمادگی دفاعی در گفتگو با خبرنگار «آذرباخیش» با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور خصوصاً برای نسل نوجوان اظهار داشت:  اردوی راهیان نور دارای ظرفیت خوبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، امید آفرینی و مهارت‌افزایی است و از دانش‌آموزان انتظار می‌رود راه مبارزه با استکبار جهانی را به نحو احسن در این اردو یاد بگیرند و در حفظ دستاوردهای انقلاب کوشا باشند.

وی افزود: امروز دشمن در قالب جنگ شناختی و ترکیبی اعتقادات و افکار دانش‌آموزان را به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند جامعه مورد هدف قرار داده که دراین‌رابطه بصیرت‌افزایی نقش مهمی دارد؛ چراکه در این برهه بیش از هر زمان دیگر دشمن با هجمه‌های نرم فرهنگ اصیل اسلامی و دینی ما را نشانه رفته و تنها ابزار سالم گذر از این میدان مجهز شدن به مبانی ارزشی و بصیرتی است.

فرمانده سپاه خوی گفت: دشمنان می‌خواهند فرهنگ جهاد و ایثار را که باعث شکست آنها در دفاع مقدس شد نابود کنند و به همین دلیل در تلاش هستند با تغییر فرهنگ و رفتار جامعه به اهداف شوم خود برسند و فرهنگ ایستادگی  و مقاومت در برابر استکبار را که ارمغان و الگو گرفته شده از مکتب امام حسین (ع) است از بین ببرند.

سرهنگ پاسدار مصطفی آقائی در توصیه‌ای از دانش‌آموزان خواست تا با بصیرت‌افزایی، ایجاد تفکر و درس‌گرفتن از تاریخ ایرانی‌اسلامی جهت توانمند شدن در برابر دشمن، سرزمین مقدس ایران اسلامی را در گام دوم انقلاب و رسیدن به قله یاری دهند.

مرتضی محمدپور مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی را بیان و افزود: برای درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان در قالب اردوی راهیان نور ۲ هزارو ۴۸۱ نفر دانش‌آموز پسر و۲ هزار و ۲۱۸ نفر دانش‌آموز دختر به مدت ۱۴ روز باهدف آشنایی دانش‌آموزان با دفاع مقدس و جبهه مقاومت در این اردو شرکت خواهند کرد.

لازم به ذکر است دانش‌آموزان شهرستان خوی با حضور در یادمان شهدای قطور در منطقه پل هوایی این منطقه در اردوی راهیان نور شرکت و با رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

انتهای خبر/