کریم علی‌نژاد فرماندار خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» در خصوص جزئیات خبر ساخت ۱۴ مدرسه تخریب شده در زلزله‌های اخیر شهرستان خوی تشریح کرد: بیش از ۲۰۰ باب مدرسه در سه زلزله  سال گذشته در این شهرستان دچار آسیب جزئی و کلی  و ۱۴ باب مدرسه نیز تخریب شده بودند که با توجه ویژه ستاد بازسازی این مدارس در دست‌ساخت هستند و آخرین روند احداث این مدارس توسط تیم بازرسی فرمانداری بازدید و مشکلات آن‌ها بررسی می‌شود.

فرماندار خوی با تأکید بر حساسیت دولت سیزدهم در تأمین فضای آموزشی موردنیاز دانش‌آموزان و رفع مشکلات مدارس آسیب‌دیده شهرستان خوی در زلزله‌های اخیر گفت: ۱۴ باب مدرسه تخریب شده در زلزله‌های خوی  با ۱۳۶ کلاس درس در مناطق روستایی و شهری توسط  اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و مشارکت خیران در حال ساخت هستند.

کریم علی‌نژاد پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها را بیش از ۵۰ درصد اعلام و تصریح کرد: برای  ساخت این مدارس  ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود که با بهره‌برداری از این آموزشگاه‌ها بیش از ۱۶ هزار مترمربع فضای آموزشی نوساز در اختیار دانش‌آموزان شهرستان خوی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با تقدیر از خیران مدرسه‌ساز خوی گفت: ۴۸ باب  مدرسه مشارکتی خیر ساز در شهرستان خوی  با ۳۰ تا ۴۰ درصد مشارکت خیران  و حتی تمام خیر ساز در دست احداث هستند.

علی‌نژاد سرانه فضای آموزشی در خوی را ۳ مترمربع اعلام و افزود: این سرانه در مقایسه با استاندارد سرانه  استانی که ۴ و ۲ دهم مترمربع است فاصله دارد که با بهره‌برداری از مدارس در دست احیا و احداث؛ فضای آموزشی مناسب و استاندارد برای بیش از ۵ هزار دانش‌آموز فراهم می‌شود.

وی همچنین از بازسازی و تعمیرات ۴۲ باب مسجد خسارت‌دیده در زلزله‌های خوی خبر داد و گفت: برای مرمت و تعمیرات این مساجد روستایی و شهری ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌یافته است.

انتهای خبر/