به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» از صبح زود قبل از شروع راهپیمایی خیلی‌ها آماده بودند و منتظر شروع راهپیمایی بودند.

اقشار مختلف مردم در شهرستان خوی که پرچم ایران و پلاکارد شعارنویسی و بادکنک در دست داشتند هم‌زمان با سراسر کشور سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند همه آمده بودند در هوای زمستانی خوی بهار را به شهرستان فراخوانده بودند

پیر و جوان، کودک و خردسال، مادر و پدرها، دانش‌آموزان و دانشجویان، اساتید از همه عناوین، پزشک‌ها و….آمده بودند تا حضورشان آنهایی را که برنامه چیده بودند و دعوت به شرکت‌نکردن در راهپیمایی فرامی‌خواندند  نامید کند و بدانند این مردم انقلاب را با خون به دست آوردند و به‌راحتی از آن دست نمی‌کشند پس دندان طمعشان را دور بیندازند هر کاری کنند این مردم وطن و انقلابشان را دوست دارند مگر می‌شود از ایران و انقلابی که پای استکبار را از ایران بیرون راند دوباره به کشور باز گرداند کور خوانده‌اند آنهایی که پشتیبانی این مردم را از انقلابشان نمی‌بینند و به دنیا دروغ نشان می‌دهند.

آمدیم بگوییم پای انقلابمان هستیم

مردم دارالمؤمنین شهرستان خوی از همه اقشار جامعه امروز در ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲ آمدند تا جشن ۴۵ سالگی انقلاب را جشن گرفتند  و با شرکت در راهپیمایی بر سر استکبار فریاد زدند و با بیان اینکه “آمدیم بگوییم پای انقلابمان هستیم” مشتی آهنین بر دهان یاوه‌گوی دشمن زدند.

از هر کسی که می‌پرسیدی چرا آمده‌ای می‌گفت وظیفه شرعی و عشق به وطن ماست و نمی‌خواهیم دشمنان با عدم حضور ما بر کشور طمع کنند و می‌گوییم که ما همیشه پای انقلابمان خواهیم بود.

 

پرچمت همه جان و تنم ای وطن

یکی از زیبایی‌های این راهپیمایی حمل پرچم سه‌رنگ ‌کشورمان توسط مردم ‌در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود که جلوه خاصی به مراسم بخشیده بود چهره‌ها را که نگاه می‌کردی طوری پرچم را حمل می‌کردند که عشق به وطن را می‌توانستی از چشم‌هایشان بخوانی.

همه گفتند که این پرچم عزت و غرور ماست.

 

میدان امام خمینی (ره) خوی بار دیگر شاهد انقلابی دیگر بود

در انقلاب سال ۵۷ نیز مردم دارالمؤمنین خوی در این میدان جمع شده بودند علیه رژیم شاهنشاهی شعار می دادند و اما امروز هم این میدان شاهد شعارهای مردم انقلابی این شهرستان و تجدید پیمان آنها با آرمان‌های امام و شهدا بود.

 

برخی‌ها خانوادگی در این راهپیمایی حضور داشتند و دراین‌بین با یک خانواده مصاحبه کردم و به ما علت آمدنشان به‌صورت خانوادگی را این‌طور گفتند که ما کل خانواده پای انقلاب هستیم و حضورمان در این جشن عشق به وطن و پرچممان هست و آمده‌ایم بگوییم گرچه مشکلات هست؛ اما کنار کشیدن ما مثلاً به‌عنوان اعتراض به مشکلات موجود جا بازکردن برای حضور بیگانه در کشورمان است.

 

حضور دهه هشتادی‌ها هم پررنگ بود

دختران انقلابی شهرستان خوی گفتند ما دختران حاج‌قاسمیم و پای نظام و رهبری هستیم و خواهیم ماند.

 

پیرزنی هم که نشسته بود  که انقلاب را دیده بود گفت ما جوانان انقلاب سال ۵۷ ایم این چند ساله آمده‌ایم و تا جان در بدن داریم باز هم خواهیم آمد. حضرت آقا تا الان هرچه گفته، گفته‌ایم به‌روی‌چشم باز هم خواهیم گفت چشم.

 

دختران کم‌حجابی که آمده بودند و گفتند که ما شاید ظاهرمان با خیلی‌ها فرق داشته باشد؛ اما قلب ما برای نظاممان می‌تپد و ما همان دختران کم حجاب حاج‌قاسمیم و راه حاج‌قاسم را ادامه خواهیم داد.

 

پسر ۱۵ساله ای که با دوستان هم سن خود آمده بود می‌گفت ما در زمان انقلاب نبودیم گرچه در اوج نوجوانی و به دید برخی‌ها شلوغ هستیم؛ اما به این معتقدیم که وطنمان را دوست داریم و پای آرمان‌های امام و شهدایی که این انقلاب را با خون خود به ثمر نشاندند و استکبار را بیرون کردند و به ما استقلال و آزادی را بخشیدند هستیم.

 

حضور دهه نودی‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن

مادران انقلابی این سرزمین می‌دانند که فرزندان دلبندشان چطور انقلابی بار بیاورند کودکان خود را همراهشان آورده بودند تا یاد بگیرند پای انقلابشان بمانند و بدانند عشق به وطن یعنی چه و چرا باید حضور داشت. کودکانی که با نقش پرچم بر صورت و بادکنک‌ها آمده بودند چنان شوقی از حضور داشتند که سوژه راه‌پیمایان و عکاسان خبری قرار داشتند.

 

حسین ۷ساله صورتش را به نقش پرچم ایران منقش کرده بود و در مورد انقلاب سرودهای انقلابی برای ما خواند و شعار می‌داد.

 

ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی در مسیر راهپیمایی

ایستگاه فرهنگی و صلواتی چای و شربت خادم‌یاران رضوی در خوی بار معنوی راهپیمایی را پررنگ‌تر کرده بود دراین‌بین که مردم با انقلابشان عهدی دوباره می‌بستند با نوشیدن چای و شربت رضوی به صاحب ایران‌زمین امام رضا (ع) نیز عرض ارادت می‌کردند جایتان خالی ما هم بی‌نصیب از این فیض معنوی نبودیم.

 

 

تا آخرین قطره خون پشتیبان انقلاب خواهیم بود

راه‌پیمایان در پایان با اجرای انواع برنامه‌های شاد و سرودهای ملی توسط بانیان ستاد برگزاری راهپیمایی شهرستان لحظات به‌یادماندنی را تجربه کردند و با قرائت بیانیه ضمن برائت از مستکبران جهان و حمایت از انقلاب اسلامی پیام پشتیبانی از امام و انقلاب را به دشمن صادر و خواستار محکومیت جهانی استکبار و پایان جنایت بشری در غزه از مجامع بین‌المللی شدند.

انتهای خبر/