اصغر کاظمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با تشریح عملکرد راهداری در سال گذشته گفت: طی یک سال گذشته ۷ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان خوی آسفالت‌ریزی شد و همچنین ۲۷ کیلومتر راه روستایی نیز آماده آسفالت‌ریزی است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۵.۴ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای شهرستان خوی انجام شد تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه خط‌کشی یکی از تأثیرگذارترین اقدامات در خصوص ایمن‌سازی، آشکارسازی و کاهش تصادفات جاده‌ای است، بنابراین با درک این مهم در این مدت ۲۳۳ کیلومتر از محورهای خوی نیز خط‌کشی شد.

کاظمی یادآور شد: تسطیح، رگلاژ، شانه سازی محورها به طول ۶۶۹ کیلومتر، شن‌ریزی راه‌های روستای و فرعی به طول کیلومتر ۲۲۰ و بازسازی و نصب گاردریل به طول ۱۳۰۰ متر از دیگر اقدامات اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خوی در سال گذشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: باهدف ایمنی جاده‌ها ۳۰۰ عدد لامپ روشنایی نیز در سال گذشته توسط اداره راهداری شهرستان تعمیر شده است.

وی افزود: باهدف افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی شهرستان خوی نیز ۷۰۰ متر از پیچ خطرناک محور دیزج دیز (پیچ الیاس) تعریض و ایمن‌سازی شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از ۳۵ تن آسفالت گرم، محورهای خوی به جلفا، خوی چالدران و خوی قطور لکه‌گیری شده است و برای افزایش ایمنی و همچنان آشکارسازی نقاط پرحادثه در سطح جاده‌ها، نیوجرسی‌ها و پایه تابلو ها در این محور رنگ‌آمیزی و آشکارسازی شدند.

وی افزود:۱۳ کیلومتر از محورهای روستائی چالیان رتویان و ۱۰ کیلومتر از محور تاریمیش کفیل شن‌ریزی شده و محور روستائی ولدیان به طول ۱۵ کیلومتر شانه سازی شد و در بخش‌هایی از محور ریزش خیز خوی – قطور – رازی، عملیات ریزش برداری انجام گرفت.

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوی با تأکید بر عزم دولت برای بهبود محورهای مواصلاتی گفت: در طول ۲ سال اخیر شهرستان خوی در بخش آسفالت راه‌های مواصلاتی به شهر و راه‌های روستایی جهش قابل‌توجهی داشته است.

انتهای خبر/