این کشف بزرگ که نشان از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا دارد، ضربه سنگینی به شبکه‌های قاچاق کالا در منطقه وارد کرده است.

سرهنگ “کیومرث پاکدل”، فرمانده انتظامی شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آذرباخیش در تشریح این خبر گفت: “در راستای مبارزه بی‌امان با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، ماموران گشت انتظامی شهرستان خوی به یک دستگاه خودروی سمند در مسیر خوی به تبریز مشکوک شده و آن را متوقف کردند.”

وی افزود: “در بازرسی دقیق از خودروی متوقف شده، مقدار قابل توجهی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون ریال کشف و ضبط شد.

وی اظهارداشت: تعداد این اقلام به ۷ هزار و ۱۰۴ قلم می‌رسد که نشان از حجم بالای این محموله قاچاق دارد.”

فرمانده انتظامی شهرستان خوی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است، گفت: “در این عملیات یک نفر متهم دستگیر و خودروی حامل کالا نیز توقیف شد. پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.”

سرهنگ پاکدل در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در زمینه قاچاق کالا، مراتب را بی‌درنگ از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

گفتنی است قاچاق کالا علاوه بر آسیب‌های اقتصادی، می‌تواند عواقب اجتماعی و بهداشتی نیز به همراه داشته باشد.

کالاهای قاچاق اغلب فاقد استانداردهای لازم بوده و سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر می‌اندازند. همچنین، قاچاق کالا می‌تواند به تولید ملی آسیب رسانده و اشتغال را کاهش دهد.

کشف محموله عظیم لوازم آرایشی قاچاق در خوی، نشان از عزم جدی نیروهای انتظامی در مبارزه با این پدیده شوم دارد.

شهروندان نیز با همکاری با پلیس می‌توانند نقش مهمی در مبارزه با قاچاق کالا ایفا کنند و در اقتصاد پایدار و پویای کشور کمک شایانی داشته باشند.

انتهای خبر/