حسن نصرالله پور شهردار خوی در گفتگو با خبرنگار خبری تحلیلی «آذرباخیش» در تشریح این خبر گفت: باهدف ترویج فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی و کاهش بار ترافیکی، سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خوی موفق شد در هفته اول مهرماه، بیش از ۴۷ هزار نفر را به‌صورت رایگان جابه‌جا کند.

وی افزود: طرح استقبال از ماه مهر در راستای ترویج فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی، برای اولین‌بار در شهر خوی اجرا شد و خانواده‌ها را به ثبت‌نام در سامانه سپند تشویق کردیم.

شهردار خوی با اشاره به بهبود عملکرد ناوگان اتوبوس‌رانی در این طرح گفت: با کاهش سرفاصله زمانی اتوبوس‌ها در ساعات پیک مسافری، زمان انتظار شهروندان به طور متوسط به ۸ دقیقه کاهش یافت.

نصرالله پور همچنین از آمادگی کامل ناوگان اتوبوس‌رانی برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان خبر داد و اظهار داشت: تمامی زیرساخت‌های حمل‌ونقل بررسی و نواقص موجود برطرف شده است.

به گفته وی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس، نصب بنرهای تبلیغاتی، تقویت ناوگان عمومی و تشکیل اکیپ مشترک با پلیس راهور از دیگر اقدامات سازمان حمل‌ونقل شهرداری خوی در طرح استقبال از ماه مهر بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اقدام سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خوی، گامی مهم در راستای کاهش آلودگی هوا، ترافیک و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یک گزینه مناسب و اقتصادی برای شهروندان محسوب می‌شود.

وی در ادامه به عملیات رنگ‌آمیزی سرعتگاه‌ها و خطوط عابر پیاده اشاره و افزود:  این عملیات باهدف آشکارسازی آگاه‌سازی و افزایش ایمنی تردد عابرین پیاده و خودروها و همچنین تأثیر بر زیبایی منظر شهری در معابر اصلی و فرعی بااعتبار ۱۵ میلیارد ریال آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

شهردار خوی گفت: تمامی مسیرهای پر تردد در اولویت این پروژه بوده که تابه‌حال ۷۰ درصد از خطوط عابرین پیاده مدارس سطح شهر با بیش از هزار و ۵۰۰ مترمربع رنگ آمیزی شده است.

انتهای خبر/