به گزارش آذرباخیش ،  سید تقی کبیری ظهر امروز در مراسم افتتاح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان که توسط وزیر نیرو انجام شد اظهار کرد: شهرستان خوی دومین شهر آذربایجان غربی از نظر جمعیتی و در برخی مسائل شهر اول استان است و مشکلات فعلی در شأن این مردم شهر نیست.

وی بیان کرد: شهر خوی قدمتی بالغ بر سه هزار ساله داشته و بسیاری از مسئولان ارشد کشوری متعلق به این شهر است که نشانه توانمندی این مردم بوده که در صورت توجه می‌تواند نقش مثبتی در توسعه منطقه و کشور داشته باشد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز آب شرب خوی دچار مشکل شده و به‌صورت کلی اگر در کلان کشوری توجهی به مشکلات کمبود آب نشود منجر به بحران‌های اجتماعی جدی می‌شود.

وی با انتقاد از برخی سنگ‌اندازی‌ها تصریح کرد: تصمیم به ساخت سد غازان به ۲۵ سال قبل برمی‌گردد و مطالعه آن ۱۴ سال قبل شروع شده اما در چند سال اخیر صداهایی مبنی بر منتفی شدن آن شنیده می‌شود که با دستور وزیر نیرو ساخت آن به‌صورت جدی آغاز شود.

کبیری درباره دریاچه ارومیه هم گفت: بنده جزو امضا کنندگان طرح احیای دریاچه ارومیه بودم اما متاسفانه خوی از آسیب‌های دریاچه ارومیه متضرر شده اما از منافع آن بی‌نصیب مانده است.

وی اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی خوی چند سال پیش سودآور‌ترین نیروگاه کشور بود و امروز هم برای توسعه آماده است اما توسط متولیان و خریداران در توسعه آن کوتاهی می‌شود.

انتهای پیام/