به گزارش آذرباخیش ، مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت العظمی خویی (ره)، مرجع عالیقدر جهان اسلام در زادگاهش خوی برگزار شد.

 

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم ، جمعی از طلاب حوزه های علمیه و روحانیون ومسئولان استانی و شهرستانی در حسینیه شیخ نوایی خوی برگزار شد.

 

 

دراین مراسم حجت الاسلام حائری زاده استاد برجسته حوزه و دانشگاه و از صاحبنظران برجسته حوزه علوم اسلامی کشور دربیان ویژگیهای اخلاقی و شیوه های تربیتی آن عالم ربانی گفت: یکی از برجسته ترین، مشهورترین و بزرگترین روحانیون و مجتهدان عظام قرن اخیر، حضرت آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی  است که دوشادوش با مسیر علم، پیشرفت و رشد فکری مدرسه بزرگ نجف اشرف حرکت کرد و پرچم آن را با تالیفات گرانسنگ، تحقیقات و تدریس در زمینه های معارفی چون اصول، فقه، تفسیر و رجال به اهتزاز درآورد.

 

این پژوهشگر برجسته کشور گفت: آیت الله خویی صفاتی داشت که در دیگری کمتر یافت می‌شود. ایشان دشمنان زیادی داشتند و بر حوزه سیطره پیدا کردند و به دلیل همین تسلط ایشان بر حوزه، دشمنان زیادی پیدا کردند اما آقای خویی در برابر ناملایمات سکوت می‌کرد و حرفی نمی‌زد و از همین‌رو درجات بالایی یافت.

 

 

آیت الله العظمی ابولقاسم موسوی خویی در ۱۷ مرداد ۱۳۷۱ هجری شمسی مطابق با ۸ صفر ۱۴۱۳ هجری قمری دارفانی را وداع گفت.
از این شخصیت بزرگ دهها اثر در فقه، اصول، تفسیر و رجال باقیمانده که از جمله آنها میتوان به البیان فی تفسیر القران اشاره کرد و هم اکنون به عنوان مرجع درسی دانشگاه و حوزه های علمیه جهان است.
 
انتهای پیام/