به گزارش آذرباخیش ، جلسه با محوریت بحران کمبود آب خوی صبح امروز به صورت علمی با حضور جمعی از مسئولین محققین و اصحاب رسانه در اتاق جلسات دانشگاه شمس تبریزی خوی برگزار شد.

 

 

در این جلسه دکتر شکرالله زاده رئیس دانشگاه شمس خوی با تاکید بر هم افزایی متخصصین این حوزه گفت: باید از پتانسیل های موجود در این زمینه به نحو احسن استفاده بکنیم و در این زمینه از ایده ها و طرح های محققین پژوهشگران نیز استفاده بشود.

 

 

وی با اشاره به بحران کم آبی در شهرستان خوی گفت : باید با قرار دادن اقتصاد مقاومتی بعنوان پایه و اساس طرح های آبی کشور در این حوزه چاره اندیشی و برنامه ریزی های لازم بر حل این مشکل توسط مسئولین بصورت جدی در اولویت کاری خود قرار دهند لذا  در غیر اینصورت باید منتظر فاجعه بی آبی باشیم.

 

 

رئیس دانشگاه شمس خوی افزود: عدم مدیریت صحیح و بی توجهی به بحران کم آبی سبب مهاجرت روستائیان خواهد شد و این خود نیز یکی از مشکلات شهری بر مشکلات کنونی را افزوده خواهد شد

 

 

مهندس پرویز برزگر ویشلقی یکی از حاضرین در این جلسه و شهردار سابق خوی در مورد بحران آب گفت : متاسفانه در این امر  برخی از مسوولان بحران آب را جدی نگرفته و به این جلسه نیامده اند و این خود نشان از کم اهمیت بودن بحران آب را در نظر برخی از مسئولین نشان میدهد.

 

 

برزگر افزود: باید برای اتمام سد غازان و بند بویلاپوش و انتقال آب سهم خوی از سد آغ چای اقدام جدی انجام گیرد که متاسفانه برخی از مسوولان بجای ارایه راه حل مشکلات (از جمله بحران آب) برای حفظ میز خود تلاش می کنند.

 

انتهای پیام/