رئیس اداره صنعت معدن و تجارت در مصاحبه خبری با آذرباخیش ،گفت : طی بازرسیهای تیم بازرسی اتاق اصناف چندین انبار احتکار اقلام اساسی از محتکرین و کارگاه غیرقانونی تولید مواد شوینده از جاعلین کشف و ضبط شد.

 

ایرج مرندی با اعلام این خبر و ابلاغ ثبت کالاهای موجودی انبار ها به تمامی صنوف تشریح کرد: تمامی اصناف موظف هستند از اول شهریور تمامی موجودی انبار خود را در سامانه انبارها ثبت کنند و گرنه اقلام در حکم کالای قاچاق و غیرقانونی محسوب و پیگرد قانونی خواهندداشت .

 

وی با اشاره به گزارش اکیپهای بازرسی شهرستان خوی گفت: با بازرسیهای بعمل آمده طی چند روز گذشته و همچنین با دریافت گزارشها و شکایات مردمی انواع اقلام کشف شده از انبارهای محتکرین همچون مواد غذایی، لوازم خانگی ، قند و شکر،سیمان،مواد شوینده و بهداشتی می باشد که جمعا ارزش ریالی آنها ۴۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

 

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت خوی ضمن هشدار به محتکرین افزود: قطعا به عموم مردم خصوصا صنوف و محتکرین ابلاغ می کنیم که برخورد جدی و بدون ملاحظه ای با محتکرین صورت خواهد گرفت و کمترین مجازات آنها جریمه نقدی ، زندان و ابطال پروانه هست که درانتظار این افراد می باشد. ضمن اینکه اعلام میدارم افراد دستگیر شده در این موارد به جهت طی مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل و اقلام ضبظ،شده نیز در اختیار این اداره به جهت تنظیم بازار قرار دارد که بعداز مراحل قانونی تحویل بازار می شوند.

 

مرندی همچنین از کشف کارگاه غیرقانونی تولید مواد شوینده خبرداد و افزود: توسط اکیپهای بازرسی یک کارگاه غیرقانونی تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده کشف شد که خاطیان علاوه بر تولیدات غیرقانونی با جمع آوری مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته با بیش از پنج دستگاه بسته بندی و تاریخ زن اقدام به جعل تاریخ تولید و انقضای محصولات می کردند که کارگاه پلمپ و مجرمین تحویل مقامات قضایی شدند.

 

وی در پایان با قدردانی از مردم و صنوف بیان کرد: مردم همیشه با اعلام گزارشات از بازار در کنار ما بوده  ومارا یاری کرده اند بنابراین از صنوف عزیز نیز میخواهیم و امیدواریم ما را در این امر یاری کنند چرا که کالاهای غیرقانونی و یا احتکار بیشترین ضرر و زیان مالی را برای خود آنها در پی خواهد داشت بنابراین هم با خرید و توزیع قانونی کالاها در بازار و هم ثبت موجودی خود در انبارها می توانند دست قاچاقچیان و محتکرین را خالی بگذراند.

 

انتهای پیام/