چند سالی است تلاشها به منظور تبدیل کردن شهرستان خوی به منطقه ویژه اقتصادی ادامه داشت که بالاخره با پیگیریهای مکرر دکتر کبیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی طی چند روز گذشته و بر اساس تصویب نمایندگان مجلس بخشی از این شهرستان به مناطق آزاد تجاری الحاق شد.

 

به گزارش آذرباخیش ، شهرستان خوی به لحاظ مرز جغرافیایی ایران را به شرق آسیا و از طریق کشور ترکیه به اروپا متصل می کند که با وجود جاده ابریشم دارای اهمیت ویژه اقتصادی و تجاری می باشد.

 

گفتنی است این شهرستان با داشتن مسیر نزدیک ارتباطی ریلی ،زمینی و فرودگاه و با گسترس این مسیرهای ارتباطی به دیگر شهرهای مرزی ،تکمیل زیرساختهای جاده ای و پایانه مرزی، ایجاد هتل ها و مراکز گردشگری،جذب سرمایه های داخلی و خارجی جایگاه منطقه آزاد تجاری شهرستان خوی را در سطح کشور ویژه تر خواهد کرد و علاوه بر ارمغان توسعه و رونق اقتصادی ،تجاری ،فرهنگی در این شهرستان برای کشور نیز ثمرات فراوانی خواهد داشت .

 

امید است با برنامه ریزی صحیح مسولین ذیربط،شهرستان خوی از بن بست اقتصادی خارج شده و از این فرصت طلایی ایجاد شده که قابل تقدیر است به نحو احسن و به نفع شکوفایی و رونق این شهرستان استفاده شود و این طرح با سهل انگاری و بی تدبیری و منفعت طلبی شخصی برخی مسولین به فراموشی و یا اجرای ناقص محکوم نشود.

 

انتهای پیام/