به گزارش سرویس ورزشی پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ، شهرستان خوی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در ناحیه کوهستانی و نیز واقع شدن در منطقه ای پست جزء شهرهای مستعد برای بارش برف می باشد .از سالیان دور برف این نعمت الهی در فصول زمستان جلوه ای بی نظیر و بکری به طبیعت و مناظرشهری داده و اهالی شهرستان خوی طبق رسوم اسلاف خود به بازی کردن با برف می پرداختند.

اگر به پیشینه ی تاریخی این بازی ها بپردازیم قطع یقین در حوصله ای اندک این بحث نخواهد گنجید فلذا به حواشی های این ورزش در ادامه اشاره می نمائیم.

 

ارتفاعات قوردیک خوی (در نزدیکی شهر فیرورق به سمت جاده چالدران) همه ساله در ایام زمستان و موقع بارش برف پذیرای علاقمند به ورزش های زمستانی و خیل دوستداران طبیعت و اسکی می باشد.نکته حائز اهمیت در این مقال نبود هیچ گونه زیر ساخت و متولی در این منطقه تفریحی می باشد که متاسفانه همه ساله شاهد آسیب دیدگی های جدی همشهریانمان در این ارتفاعات آن هم از شکستگی و سایر صدمات نظیر آن هستیم.

 

روی سخنمان به متولیان امری است که به برگزاری مینی جشنواره هایی نظیر جشن آدم برفی اکتفا نموده و با تکه پارچه ای آن هم به رسم عکس یادگاری از کنار زیبایی های زمستان می گذرند.بدیهی است در اماکنی که مردم به امورات تفریحی ، گردشگری و ورزش می پردازند باید حداقل امکانات رفاهی از قبیل سرویس بهداشتی ، تیم های اورژانسی و امدادی در محیط فراهم شوند .

 

اداره ورزش و جوانان ، شهرداری و حتی شبکه بهداشت و درمان خوی هیچگونه اقدامی در جهت سالم سازی محیط ارتفاعات قوردیک تا به امروز انجام نداده و از قرار دادن اکیپ های هلال احمر و اورژانس در محل مورد نظر نیز هیچ اثری نیست .آیا باید شاهد اتفاق ناگواری باشیم تا این حضرات از خواب زمستانی بیدار و به فکر جان مردم باشند؟؟؟

 

آیا رواست در شهری که هیچ گونه امکانات تفریحی (به جز مجتمع شمس ) نیست و خانواده ها در فصول زمستان به تویوب سواری می پردازند در چنین شرایطی بسر ببرند؟

 

هیئت ورزش های زمستانی و خصوصا اسکی در خوی تشکیل شده است ؟

 

جایگاه اداره ورزش و جوانان خوی در این مورد کجاست؟

 

در صورت وجود مربیان و اکیپ های امدادی و آموزشی از سوی اداره ورزش و جوانان می توان به جد از بروز حوادث ناگوار جلوگیری نمود.

 

و باز هم می توان در خاتمه از تمامی حضراتی که تا به امروز نسبت به تجهیز ، راه اندازی و علی الخصوص نگهداری پیست بین المللی اسکی با تیوپ قوردیک خوی تلاش نموده اند نهایت سپاس و قدردانی را داریم.

انتهای پیام/