عباس دهبکری مدیر عامل کارخانه قند خوی صبح امروز چهارشنبه ۲۸ آبان در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش ضمن ابراز خرسندی از افزایش تولید در واحد تبدیلی کارخانه قند خوی اظهار کرد: در سال جاری تا این لحظه ۱۹۶ هزار تن چغندر از کشاورزان شمال و جنوب استان خریداری شده است و ما از این میزان توانسته ایم تاکنون ۲۵ هزار و ۴۰۰ تن شکر تولید کنیم.

وی با بیان اینکه چغندرهای کاشت امسال دارای عیار بالای قند بودند گفت: خوشبختانه کشاورزان با مشاوره های ارائه شده در زمینه کاشت و برداشت چغندر قند توانستند امسال بهترین نوع این محصول را از نظر عیار بالای قند تولید کنند که نتیجه ی آن افزایش میزان تولید شکر خواهد شد.

عباس دهبکری در ادامه افزود: قرارداد بزرگترین صنایع تبدیلی شمال استان آذربایجان غربی با کشاورزان استان در سطح ۵۷۰۰ هکتار بوده که ۵۰ درصد از این اراضی مختص شمال استان و بقیه مربوط به جنوب استان می باشد.

وی اظهار امیدواری کرد :تا پایان سال جاری با پیش بینی خرید ۳۰۰ هزار تن چغندرقند میزان تولید شکر به ۴۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیرعامل کارخانه قند خوی در پایان تصریح کرد: تا کنون بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان چغندر قند از کشاورزان خریداری شده که ۱۱۰ میلیارد تومان به این عزیزان پرداخت گردیده بنابراین فقط ۲۰ درصد بدهی به کشاوزان باقی مانده که بزودی آن هم تسویه خواهد شد.

انتهای پیام/