به گزارش آذرباخیش مجید باقری فرد مدیر عامل کارخانه سیمان آذرآبادگان خوی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به توازن عرضه و تقاضای بازار در خصوص سیمان گفت : در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ با رشد چشمگیر تقاضا برای خرید سیمان و سوق دهی نقدینگی مردم به سمت ساخت و ساز که با مشکلات عدیده ای هم همراه بود این کارخانه با ظرفیت تولید ۱۰۰ درصدی پاسخ گوی تقاضای بازار داخلی بود.

باقری فرد به افزایش اخیر قیمت سیمان اشاره کرد و افزود ؛ با ورود سیمان به بازار بورس کالا در ۲۰ روز اولیه معامله ۳۰ هزار تنی در بازار فیزیکی را تجربه کرد که در پی قطعی برق صنایع در هفته های گذشته و مشکلات حاصل از آن، عرضه محصولات را کاهش داد که با وجود تمهیدات قبلی برای عرضه تعهدات بورسی به خریداران بازهم شاهد کاهش عرضه سیمان به بازار مصرفی شهرستان و آذربایجان غربی شدیم که در نهایت باعث افزایش قیمت سیمان نیز شد.

وی به روند عرضه و تقاضای سیمان در بورس کالا اشاره کرد و افزود : بطوریکه متوسط قیمت سیمان در هر کیلو ۶۳۰ تومان معامله شد که با وجود تعطیلی بازار تهران و بورس با قیمت ۳ هزار تومان در هر کیلو در بازار آزاد معامله شد.

وی افزود ؛ با ورود سیمان به بازار بورس کالا دست دلالان و مافیای سیمان قطعا قطع خواهد شد اما عاملین فروش سیمان باید با دریافت کد بورسی خود تعادل عرضه و تقاضا را با حذف واسطه ها ، بتوانند قیمت آن را به جایگاه واقعی آن برسانند.

مدیر عامل کارخانه سیمان آذرآبادگان خوی در خصوص کاهش صادرات سیمان به خارج از کشور گفت ؛ با وجود درخواست برای خرید از طرف کشورهای همسایه ازجمله ارمنستان و افزایش هزینه های حمل و نقل و افزایش تقاضا در بازار داخلی تا رفع عطش بازار داخلی صادراتی صورت نخواهد گرفت.

باقری فرد گفت : کارخانه سیمان خوی با ظرفیت تولید روزانه ۳ هزارو ۳۰۰ تن دارد که در مقایسه با آمار سال گذشته با قطعی برق کاهش تولید داشت.

مدیر عامل کارخانه سیمان خوی در خصوص سئوال خبرنگاران مبنی بر تاثیر کارخانه سیمان در اقتصاد خوی گفت : این کارخانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بیش از هزار نفر اشتغال زایی نموده است یعنی اینکه هزار خانواده در خوی از طریق کارخانه سیمان ارتزاق می کنند.

انتهای پیام/