به گزارش آذرباخیش شورای شهر خوی برای بررسی علل حذف رشته پرستاری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی و بررسی راهکارهای مناسب و قانونی جهت احیای آن با دعوت از نماینده مردم در مجلس، فرماندار، رئیس دانشگاه آزاد، رئیس آموزش و پرورش، رئیس دانشکده علوم پزشکی و پیام نور و … تشکیل جلسه داد.

در این جلسه علاوه بر اینکه تمام دعوت شدگان بر ضرورت احیای رشته پرستاری در دانشگاه آزاد تاکید کردند، همگی آمادگی خود را جهت همکاری و همیاری لازم برای این امر مهم که یک مطالبه بحق و عمومی است اعلام کردند.

نکته مهم در جلسه این بود که تمام اعضای شورای شهر تاکید داشتند که رشته پرستاری یکی از رشته های مهم و تامین کننده نیاز بخش درمان شهرستان است و باید تدریس این رشته در دانشگاه آزاد واحد خوی احیا شود و نکته مهم تر و شاید هم مهم ترین نکته اینکه، اعضای شورای شهر همگی بر این مهم تاکید می کردند که شورای شهر خوی، فقط شورای شهرداری نیست و قصد دارد برای احقاق همه مطالبات مردم اقدام کند و یا حداقل به عنوان نمایندگان مردم، خود نیز مطالبه گر شود!

رئیس شورای اسلامی شهر خوی با اشاره به سابقه علمی شهرستان خوی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی خوی حرفهایی برای گفتن دارد و سومین دانشگاه از نظر امکانات در منطقه بحساب می آید ، با وجود بیمارستانهای خوی و عدم ایجاد رشته پیراپزشکی ،متاسفانه رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی امروز مورد کم لطفی مسئولین شهرستانی و استانی قرار گرفته است.

غلامرضا نظرعلیلو رییس آموزش و پرورش خوی هم این نوید را داد که راه اندازی مجدد رشته پرستاری در خوی از بهمن ماه کلید خواهد خورد و موضوع حذف رشته پرستاری در دانشگاه خوی از مسئولین دانشگاه آزاد در تهران پیگیری و با فراهم نمودن زیر ساخت ها از بهمن ماه امسال دوباره رشته پرستاری در خوی راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه آزاد خوی در ادامه این جلسه به دلایل حذف رشته پرستاری از این دانشگاه پرداخت و گفت : دانشگاه آزاد خوی را با ۴۲ میلیارد تومان بدهی و انواع مشکلات تلنبار شده تحویل گرفتم.

علی باقرزاده افزود : استارت حذف رشته پرستاری، ۲ سال قبل در زمان نماینده سابق و مدیریت وقت دانشگاه کلید خورده بود و مسئولین مربوطه به دانشگاه توصیه موکد کرده بودند که باید دستگاه مولاژ برای رشته پرستاری بخرند تا اینکه بازرسان یکماه پیش بدون اطلاع قبلی آمدند و این رشته را حذف کردند.

وی تصریح کرد : جهت خرید هر دستگاه حدود یک میلیارد تومان بودجه نیاز است و مسئولین وقت دانشگاه زمانی که بودجه داشتند غفلت کرده و این وسایل و زیر ساخت ها را آماده نکردند و در حال حاضر با بحران مالی دانشگاه حقوق ها را با زحمت و با چند ماه تاخیر با کمک هایی که نماینده فعلی از تهران می گیرد پرداخت می کنم.

انتهای پیام/