معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی خوی در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش گفت: مجوزهای لازم برای ایجاد بخش آنژیو گرافی در این شهرستان صادر شده و بخش خصوصی نیز برای سرمایه گذاری در این امر اعلام آمادگی کرده است.

اسماعیل طالبی، افزود: قرارداد این طرح بر اساس ماده ۲۸ مصوبه سران سه قوه در سال ۱۳۹۸ منعقد شده که بر اساس آن، بخش خصوصی به هر میزانی که سرمایه گذاری کند، دولت نیز ۳۰ درصد مبلغ مذکور را به صورت بلاعوض پرداخت خواهد کرد و طبق قرارداد، مقرر شده است مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و ۳۹ میلیارد ریال نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین گردد.

وی تصریح کرد: فعلاً در طبقه سوم بیمارستان آیت الله خویی(ره) در حال ساختمان سازی هستیم و هفته گذشته نیز نمایندگان شرکت زیمنس آلمان برای بررسی وضعیت جانمایی تجهیزات در این بیمارستان حضور یافتند و به جدّ پیگیر هستیم تا مکان مورد نیاز اتمام و به تائید بازرسان رسیده و حداکثر تا دو، سه ماه آینده، دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز به شهرستان خوی ارسال و بخش آنژیوگرافی خوی هر چه سریع تر راه اندازی و به بهره برداری برسد.

طالبی از همکاری و پیگیری های دکتر اصلان آبادی قدردانی کرد و افزود: ایشان به عنوان پزشک معروف در حوزه آنژیوگرافی خطه آذربایجان تاکید کرده اند تا زمانی که نیروی انسانی تربیت شده برای راه اندازی این بخش آماده نشود، خود ایشان هفته ای یک یا دو روز از تبریز به خوی آمده و کلیه آنژیوگرافی ها را شخصاً انجام خواهد داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی خوی، از راه اندازی مرکز پرتودرمانی به عنوان اولویت بعدی این دانشکده یاد کرد و اظهار داشت: مجوزهای راه اندازی این بخش نیز صادر شده و متن قرارداد آن تنظیم و با آقای بهاری به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی به توافقات اولیه دست یافته ایم.

وی اضافه کرد: برای راه اندازی مرکز پرتو درمانی به زیرساخت هایی خارج از بیمارستان آیت الله خویی(ره) نیاز داشتیم که مطالعات آن به اتمام رسیده و مقرر شده است یک ساختمان جدید با استانداردهای لازم و چسبیده به این بیمارستان احداث گردد.

طالبی تصریح کرد: خوشبختانه آقای بهاری در احداث و راه اندازی چند مرکز پرتودرمانی در تهران مشارکت داشته و در این زمینه از تجربه لازم برخوردار هستند و بخش مشارکت های مردمی وزارتخانه هم از این موضوع استقبال کرده است.

انتهای پیام/