به گزارش آذرباخیش رئیس اداره ورزش و جوانان خوی در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر افزود : عملیات اجرایی اتمام پروژه ورزشگاه ۵ هزار نفری در دو مرحله تکمیل ساختمان و فنس کشی و تامین روشنایی و تعبیه نورافکن ها انجام خواهد شد که برای تامین هزینه های آن از محل اعتبارات ملی ۴۰ میلیارد ریال و از طریق منابع استانی نیز ۴۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است.

امیرحسین طباطبایی در رابطه با علت تاخیر در اتمام این پروژه ورزشی گفت: در شهرستان خوی دو پروژه بزرگ ورزشی داشتیم که یکی از آنها سالن چند منظوره فیرورق و دیگری ورزشگاه ۵ هزار نفری خوی بود که احداث آنها در سال ۸۶ بصورت رسمی آغاز شد و هر دو پروژه ملی بودند که متاسفانه در سالهای گذشته به دلایل مختلف از جمله عدم تامین اعتبار و یا خلع ید از پیمانکار عملیات اجرایی آنها متوقف شده بود.

وی با بیان اینکه مسوولیت اجرایی پروژه های ملی ورزشی با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است، اظهار داشت: اجرای اینگونه پروژه ها باید در سطح ملی پیگیری شوند که متاسفانه پیگیری ها در چند سال گذشته به نتیجه مطلوب نرسیده بودند.

طباطبایی افزود: با پیگیری های مستمر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسوولان شهرستانی و استانی سالن چند منظوره فیرورق در سال ۱۳۹۸ به اتمام و بهره برداری رسید.

وی همچنین گفت: از دو پیمانکار قبلی ورزشگاه ۵ هزار نفری به دلایل مختلف خلع ید گردید و با پیگیری های انجام گرفته از طرف نماینده مردم در مجلس که منجر به بازدید های متعدد مسوولان ورزش کشوری از این ورزشگاه شد، مقرر گردید هر چه زودتر یعنی در ده روز آینده مناقصه سوم برگزار و عملیات اجرایی اتمام این پروژه آغاز گردد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوی در رابطه با فعالیت های ورزشی در دوران کرونا گفت: ما موظف به اجرای پروتکل های بهداشتی و دستورات صادره از طرف ستاد مبارزه و پیشگیری از ابتلا به کرونا هستیم و تمام فعالیت های ورزشی با رعایت پروتکل ها انجام می شود و هر باشگاهی و یا ورزشگاهی این پروتکل ها را رعایت نکند با آنها بصورت قانونی برخورد می شود و ما در راستای سلامت جامعه بسیار جدی عمل می کنیم که در سال گذشته ۹ باشگاه را به علت عدم رعایت پروتکل ها و یا تخلفات بهداشتی پلمپ کردیم و اکنون هم بر رعایت پروتکل ها بسیار جدی هستیم.

طباطبایی در ادامه افزود: با توجه به اجرای واکسیناسیون و سرعت عملی که در این کار انجام می شود. امیدواریم هر چه سریعتر وضعیت جامعه به حالت عادی برگردد و فعالیت های ورزشی سرعت بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/