به گزارش آذرباخیش این خبر را رئیس اداره منابع طبیعی خوی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد و افزود: برای دفاع از اراضی ملی و مراتع و جنگلهای خوی برای ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی خوی سند رسمی صادر شده است.

مهندس جواد جبلی گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری دستور تخریب و تصرف بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی ملی و مراتع و همچنین ۲۲۵ فقره جلوگیری از چرای غیر مجاز را از دادگاه گرفتیم که منجر به دریافت ۳۰۰ میلیون تومان خسارت، ۱۸۵ فقره خلع ید از متصرفان و آزاد سازی ۱۱۰ هکتار از اراضی ملی شده است.

وی با اشاره به پرونده هایی که در مورد تصرف غیر قانونی اراضی ملی تاکنون تشکل شده و آرای صادره اظهار کرد: تاکنون تکلیف بسیاری از پرونده های تشکیل شده معلوم گردیده و در بیش از ۷۶۶ پرونده رای دادگاه به نفع اداره منابع طبیعی بوده است.

جبلی با اعلام اینکه مبارزه با تخریب و تصرف اراضی ملی با قدرت ادامه خواهد یافت، اضافه نمود: با تمام توان از اراضی ملی و چراگاه ها دفاع می کنیم و متصرفان را به مراجع قانونی معرفی می نماییم.

رئیس اداره منابع طبیعی خوی تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری رفع تصرف و خلع ید از متصرفان در روستاهای سیه باز، بدلان، حیدرآباد، روند و قرخ یاشار اجرا شده و دستور خلع ید بسیاری از اراضی دیگر صادر شده که بزودی اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/