به گزارش آذرباخیش فرماندار ویژه شهرستان خوی در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: برای این پروژه ها مبلغ ۱۷۸ میلیارد اعتبار تصویب شده که با تخصیص آنها این پروژه ها به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.

حسین عباسی گفت: هر چندکه دوران سخت کرونا و تحریم های ناجوانمردانه را سپری می کنیم و ضربات سختی به اقتصاد ما وارد شده اما فعالیت های بزرگ اقتصادی و عمرانی در سطح کشور و شهرستان خوی انجام می شود.

وی با بیان اینکه از برخی شهرها درکارهای عمرانی و اجرای پروژه ها وضیت بهتری داریم، اضافه نمود: تکمیل زیرساخت های توسعه شهرستان خوی هر چندکه از نظر ما به نقطه مطلوب نرسیده است و مشکلاتی وجود دارد، اما در اجرای پروژه ها و اصلاح زیرساخت ها وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از شهرها داریم.

فرماندار خوی با تاکید بر اینکه اولویت برنامه های ما اتمام پروژه های در حال اجراست، اظهار کرد: در حال حاضر در در حوزه گازرسانی، ۴۰ پروژه گازرسانی در شهرهای قطور و زرآباد با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در حال اجرا است. وی افزود: درحوزه آب شرب شهری ۹پروژه با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد و آب شرب روستایی نیز ۹ پروژه با اعتبار ۸ و نیم میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال اجرا هستند.

وی همچنین از پروژهای در حال اجرا در حوزه راهسازی خبر داد و اضافه نمود: برای تعریض و بهسازی جاده های اصلی خوی سه پروژه با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان در حال اجراهستند که تعریض و بهسازی جاده خوی- قطور یکی از آنهاست که از پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد برخوردار است. در راههای روستایی هم ۱۵ پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد اجرا می شوند.

عباسی با اشاره به ساماندهی سه راهی خوی- ایواوغلی هم گفت: وضعیت سه راهی خوی- ایواوغلی اصلا مطلوب نبود و برای بهبود وضعیت آن پروژه بزرگی در حال اجراست که ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیاز به اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان است. وی با تمجید از وضعیت مراکز درمانی و بیمارستانی خوی تاکیدکرد: بهره برداری از سه بیمارستان آیت اله خویی، امام خمینی و امیرالمومنین وضعیت بیمارستانی خوی را به شکل مطلوبی درآورده و با شیوع و همه گیری بیماری کرونا این بیمارستانها تا حدود بسیار زیادی به کمک مردم آمدند و با تلاش کادردرمان توانستیم بسیاری از بیماران را نجات دهیم.

وی در ادامه گفت: هم اکنون سه پروژه در حوزه بهداشت روستایی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حالاجرا هستند ضمن اینکهمرکز تخصصی درمان بیماران سرطانی نیز با اعتبار ۵ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۷۰ در صد در حال اجراست.

فرماندار خوی با تاکید بر بهره برداری از پایانه مرز رازی در ایام دهه مبارک فجر گفت: پایانه مرز رازی که یکی از زیباترین و بزرگترین پایانه های مرزی کشور است هم اکنون ۸۵ درصد پبشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان تاکنون برای احداث آن هزینه شده و قبل از ۲۲ بهمن امسال آماده بهره برداری خواهدشد. وی با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: متاسفانه با توجه به خشکسالی های اخیر، تامین آب شرب خوی در سالهای آینده با مشکل مواجه خواهد شد و نیاز داریم تا حقآبه خوی در سد آغ چای تامین گردد و احداث سد الند که مطالعات آن اتمام یافته، شروع شود و من از پیگیری های نماینده محترم مردم در مجلس در خصوص این پروژه ها و تصویب و تخصیص اعتبارات ملی برای سایر پروژه ها تقدیر و تشکر می کنم.

فرماندار خوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از عملکرد رسانه ها و خبرنگاران در شهرستان خوی، تصریح کرد: در دنیای کنونی رسانه ها در شکل گیری افکار مردم و آگاه سازی آنها و سهیم شدن مردم در قدرت نقش اساسی دارند و من از تمام خبرنگاران و رسانه های خوی که ضمن بازتاب اخبار با رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای به نقد عملکرد مسوولان می پردازند تقدیر و تشکر می کنم و از مسوولان می خواهم تحمل نقد پذیری خود را بالاتر ببرند و از نقدهای انجام شده در راستای بهبود کار و عملکرد خود بهره ببرند.

انتهای پیام/