به گزارش آذرباخیش محمد رادی در جلسه هیات اجرایی خانه کارگر سخن میگفت با اعلام این خبر اظهار داشت : مسوولین شرکت دخانیات ایران و استان با کم توجهی ، کارگران و تولیدات شرکت دخانیات خوی را بحال خود رها کرده انداز استاندار و نمایندگان مجلس انتظار پیگیری موضوع را داریم .

دبیر اجرایی خانه کارگر خوی : گفت متاسفانه در دولت های گذشته با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی چوب حراج به برخی از بنگاههای اقتصادی منطقه زدند که  با واگذاری بدون ضابطه و نظارت این واحدها کارگران از تشکیل بدیهی ترین تشکل خود محروم شده و امروز دود آن سیاست ها به چشم کارگران میرود.

وی از مسوولین اداره کل تعاون کار رفاه اجتماعی استان خواست بدون اغماض تشکیل شورای اسلامی کار در واحدهایی که بالای ۳۵ نفر کارگر دارند در الویت قرار دهند بطوریکه کارگران کارخانه نساجی خوی و کارخانه سیمان آذر آبادگان بارها از مسوولین اداره کار و خانه کارگر و کانون شوراها خواسته اند نسبت به تشکیل شورای اسلامی کار اقدام عملی کنند‌.

در این نشست هم اندیشی سرهنگ احمدنژاد رییس سازمان بسیج کارگری ، کارخانه جات خوی در راستای عنیت بخشی به فرمایشات مقام عظمای ولایت در خصوص لزوم حمایت از تولید ملی در قالب طرح شهید کریمی و برونسی تاکید کرد و گفت : بسیج برای دفاع از مطالبات صنفی کارگران از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد ، متاسفانه امنیت شغلی و قراردادهای موقت به یک دغدغه اساسی برای کارگران تبدیل شده و باید به این موضوع مهم چاره اندیشی شود.

عبدالله اتابکی رییس کانون بازنشستگان شهرستان خوی گفت : جمهوری اسلامی ایران با شعار حمایت از مستضعفین شکل گرفته است و جامعه کارگری پرجمدار ان اصیل نظام هستند و نباید اجازه داد حق حقوق کارگران و بازنشستگان تضییع شود.

وی خانه کارگر را بهترین ملجا و پناهگاه مطالبات کارگران و بازنشستگان عنوان کرد و گفت : انشااله با تفاهم و اتحاد در حوزه کارگری و بازنشستگی به توفیقاتی دست خواهیم یافت بطوریکه در هم سان سازی حقوق بازنشستگان اتحاد نتیجه داد.

اتابکی عضو هیات اجرایی خانه کارگر ، دستمزد کارگران و بازنشستگان را با وجود تورم ۵۰ در صدی ناچیز دانست و اظهار داشت : دستمزد کارگران و بازنشستگان تطابقی با تورم موجود ندارد و نگران این موضوع هستیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف و کالاهای اساسی چندین برابر افزایش یابد و قدرت خرید کارگران و بازنشستگان بشدت کاهش یابد .

عبدالله اتابکی با انتقاد از مسوولین اداره کل کار استان در هزینه کرد منابع در آمدی استخر کارگران خوی در مرکز استان عنوان کرد : شهرستان خوی فاقد مهمانسرای کارگری است انتظار داریم در آمدهای حاصل از مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران، برای تاسیس استراحتگاه کارگران این شهرستان هزینه شود.

انتهای پیام/