حسین متعارفی رئیس نظام پرستاری خوی در گفت و گو با آذرباخیش گفت : پرستاران گروه اصلی ارائه­دهنده خدمات درمانی محسوب می­شوند و کارآمدی نظام سلامت به فعالیت آنها بستگی دارد.

رئیس نظام پرستاری خوی تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی و شرکتی را از مطالبات ملی پرستاران دانست و ‏اظهارداشت : تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی به دائمی باعث افزایش کیفیت خدمات پرستاری و امنیت شغلی پرستاران میشود‎. ‎

متعارفی افزود : ۸۰۰ نفر پرستار در این شهرستان در حال خدمت هستند که ۹۰ درصد آن‌ها به ‏صورت اختیاری عضو فعال سازمان نظام پرستاری کشور هستند و از این جهت شهرستان خوی جزو شهرستان‌های نمونه کشور ‏می باشد که هر ساله عضویت آن‌ها به صورت آنلاین تمدید می‌شود‎. ‎

وی گفت : با معیار استاندارد ملی باید حدود ۴۰۰ نفر پرستار دیگر به جمع پرستاران خوی بپیوندند تا خدمات پرستاری به استاندارد ‏جهانی نزدیک شود‎.

متعارفی کمبود کمک پرستار را از مشکلات جدی نظام پرستاری خوی دانست و گفت : حتی یک نفر کمک پرستار در خوی نداریم ‏و این مسئله باعث می‌شود پرستاران وظیفه کمک پرستاران را نیز انجام داده و در انجام وظیفه خود دچار مشکل شوند و کیفیت ‏خدمات پرستاری افت می‌کند که این مشکل باید با عنایات خاصه مسئولین حل شود‎.

انتهای پیام/