به گزارش آذرباخیش به نقل از اروم نیوز، رقابت برای ربودن گوی زیبایی و سبقت در آن، از انجام انواع اقداماتی برای هرچه زیباتر شدن در صورت و اعضای بدن موجب شده تا کم کم بسیاری از بانوان و حتی آقایان به زیبایی فکر کنند.

 

زیبایی که معلوم نیست تا چه اندازه در اعتماد به نفس یا نوع زندگی افراد مهم است که برای رسیدن به آن حاضرند خود را در معرض انواع عوارض ناشی از استفاده نادرست از علم پزشکی که توسط مداخله گران در این علم صورت می گیرد.

 

سالن های زیبایی این روزها نه تنها به عنوان محلی برای اصلاح و آرایش و کوتاهی مو بلکه به محلی برای تزریق انواع ژل، چربی، بوتاکس و انجام لیزرها تبدیل شده و خانم های علاقمند به زیباتر شدن بجای انتخاب مطب پزشکان با تجربه و متخصص در حوزه زیبایی، وارد آرایشگاه ها می شوند.

 

مردم سلامتی خود و خانواده خود را به خطر نیاندازند

 

دکتر پیمان صانعی یکی از متخصصان زیبایی در ارومیه، با تاکید بر ضرورت انجام هرگونه اقدام و عمل زیبایی نزد پزشک متخصص اظهار کرد: مردم سلامتی خود و خانواده خود را به خطر نیاندازند و بخاطر ارزانی با چهره خود معامله نکنند.

 

وی، افزود: پزشکانی که بدون تخصص وارد این حیطه می شوند مشکلاتی را به مردم وارد می کنند و نه تنها صنف آرایشگران و سالن های زیبایی، بلکه پرستار، کاردان اتاق عمل، همکار علوم آزمایشگاهی، کارشناس اتاق عمل و ماما و فیزیوتراپ و … اقدام به دخالت در امر پزشکی زیبایی می کنند و با مدرک های ساختگی از منابع نامعلوم مردم را فریب می دهند.

 

دکتر صانعی تاکید کرد: هیچ فردی تا زمانی که تخصص لازم و تجربه کافی در امر پزشکی زیبایی را نداشته باشد نمی تواند با جان و سلامتی و زیبایی افراد بازی کرده و آن را به مخاطره بیاندازد.

 

آرایشگران مداخله گر؛ تهدید کننده زیبایی بانوان

 

دکتر کامیار کوشان پزشک عمومی در ارومیه بوده و با تاکید بر اهمیت سپردن کار به کاردان اظهار کرد: پزشکانی که بدون تخصص وارد حیطه دخالت در پزشکی زیبایی می شوند مشکلاتی را به مردم تحمیل می کنند که گاه جبران ناپذیر است.

 

وی افزود: مردم گاه تنها بخاطر مسائل مالی روی سلامت خود معامله پر خطری انجام می دهند، چه بسیاری صدمات جبران ناپذیری که بر اثر تزریق ژل های نامرغوب یا بوتاکس های خارجی قاچاقی که معلوم نیست از چه موادی در ساخت آنها استفاده شده است.

 

شکایت هایی که بی سرانجام هستند

 

تزریق ژل و بوتاکس و لیفت با نخ در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی عمده دخالت هایی است که سودجویان روی جان مردم امتحان می کنند و عمده شکایت های اصلی مراجعان پزشکان زیبایی را تشکیل می دهد.

 

دکتر سیدجبار طباطبایی پزشک منخصص زیبایی در این باره اظهار کرد: در کل در سه بخش عدم سواد کافی فرد، استفاده از مواد نامرغوب و بی کیفیت و نیز استفاده از ابزارها و وسایل نامرغوب و عدم رعایت استریلیزاسیون و بهداشت موجب آسیب رساندن به سلامت افراد می شود.

 

وی، افزود: بیشترین آسیبی که سالن های زیبایی به افراد وارد می کنند، سلب اعتماد مردم از پزشکان بوده و می توان گفت آرایشگران با اعتماد به نفس کاذبی که دارند به راحتی تبلیغات دروغین داشته و با اغواگری و قیمت های کم دامن گیر مردمی خواهد بود که در جستجوی زیبایی خود در سالن های زیبایی هستند.

 

طباطبایی اذعان کرد: افرادی که هنجارشکن و قانون‌گریز هستند از مواد بی کیفیت و نامرغوب استفاده می کنند و حتی از دستگاه های لیزر که در سالن های زیبایی استفاده می کنند نامعتبر بوده و از سوی دستگاه های نظارتی نیز  بر آنها نظارتی صورت نمیگیرد.

 

وی با بیان اینکه دستگاههای نظارتی پتانسیل کافی را برای برخورد با این مراکز ندارند، گفت: در مورد نهادهای نظارتی خلا قانونی وجود دارد و لازم است تا قانون گذاران در این زمینه با جدیت بیشتری ورود کنند تا سودجویان بیش از این با سلامت مردم بازی نکنند.

 

این پزشک متخصص با تاکید بر لزوم نظارت های اجرایی بر پزشکان و متخصصان گفت: ما پزشکان موافق شفاف سازی بوده و به نظارت های بازرسان سر خم می کنیم، پزشکان مطب مشخص دارند، ساعات کاری آنان مشخص و روشن بوده و میزان درآمد آنان نیز معلوم است اما لازم است تا با افرادی که به صورت کیف به دوشی و یا سالن های بی نام و نشان و بدون تابلو تیشه به ریشه سلامت مردم می زنند مقابله شود و راهکار قانونی برای برخورد آنان داده شود.

 

گفتنی است در آذربایجان غربی حدود ۸۰ پزشک متخصص در حوزه زیبایی و پوست فعالیت می کنند که ۴۵ پزشک متخصص در ارومیه و مابقی در شهرستان ها فعالیت دارند.

 

انتهای پیام/