مرتضی محمدپور سرپرست آموزش و پرورش خوی در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش گفت : کارشناسی فرهنگی و هنری مدیریت با ارائه‌ی مجموعه‌ای متنوع از کتاب‌های با کیفیت و مناسب برای گروه‌های سنی کودکان ونوجوانان اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس نموده است.

وی ابراز داشت : این نمایشگاه‌ها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با رویکرد افزایش سطح مطالعه، اختصاص کتاب در سبد مصرفی خانواده و ایجاد انگیزه و رقابت در مطالعه در مدارس دایر شده است.

محمدپور خاطر نشان کرد : هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج فرهنگ کتابخوانی بین دانش آموزان در مدارس است.و همچنین آشنایی دانش آموزان با کتاب‌ها در موضوعات مختلف و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان است.

سرپرست آموزش و پرورش خوی توسعه کتاب و کتاب‌خوانی را از اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین دانست و افزود : لازم است برنامه های متنوعی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشیم.

وی برگزاری مسابقه دانایی و توانایی با موضوع کتاب را از دیگر برنامه‌های این هفته در مدارس خوی عنوان کرد و یادآورشد: در این هفته طرح پالایش کتابخانه‌های مدارس و اجرای نقاشی همگانی در سطح مدارس با موضوع مطالعه و کتابخوانی نیز انجام می شود.

گفتنی است این نمایشاه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و سازمان کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

انتهای پیام/