به گزارش خبرنگار آذرباخیش: به مناسبت سال روز تأسیس سازمان بهزیستی؛ مراکز جامع آموزشی، روان‌شناسی و توان‌بخشی ویژه بیماران اوتیسم با حضور معاون فرماندار، معاون مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از رؤسای ادارات شهرستانی و خیران خویی افتتاح شد.

رقیه اکبری معاون مرکز توان‌بخشی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی در آیین افتتاح مراکز جامع توان‌بخشی در خوی گفت: مرکز جامع آموزشی، روان‌شناسی و توان‌بخشی پدیده ویژه بیماران اوتیسم با اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد ریال و با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر به‌عنوان اولین مرکز شمال استان آغاز بکار کرد.

وی همچنین به افتتاح مرکز جامع توان‌بخشی در قوروق خوی اشاره و افزود: مرکز توان‌بخشی و نگهداری  بیماران روانی «مادر» نیز در روستای قوروق خوی در زمینی به مساحت  ۲ هزار ۶۰۰ مترمربع و زیر بنای ۵۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل مشارکت‌های مردمی احداث شده است و ظرفیت نگهداری و ارائه خدمات در مرحله اول  به ۳۰ بیمار روانی مزمن را دارد.

معاون مرکز توان‌بخشی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: عملیات ساخت مرحله دوم این طرح در زیربنای ۷۸۰ مترمربع آغاز و بیش از ۴۰ میلیارد ریال از محل مشارکت‌های مردمی هزینه خواهد شد که بعد از بهره‌برداری؛ ظرفیت نگهداری  آن به بیش ۱۱۰ نفر خواهد رسید.

اکبری در ادامه گفت: مرکز جامع آموزشی و توان‌بخشی روزانه اختلالات طیف اوتیسم دیگر مرکز توان‌بخشی بود که گنجایش ارائه  خدمات به ۵۰ نفر از افراد ۵ تا ۱۵ سال مبتلا به اختلالات اوتیسم  را دارد و این مرکز نیز با تجهیزات لازم در زیربنای ۳۰۰ مترمربع  افتتاح شد.

انتهای خبر/