به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه شهرستان خوی با اشاره به شهادت شهید سنوار و با بیان اینکه از نظر علمی، معنوی و شناخت جبهه حق باید به جبهه حق با تمام توان کمک کنیم اظهار داشت: شهید سنوار در راه مبارزه برای آرمان فلسطین، بیش از بیست‌سال اسیر صهیونیست‌ها بود و شهادتش در سن ۶۳ سالگی حاوی این پیام است که کسانی که در سنین تقریبی ۶۳ سالگی به شهادت می‌رسند، در واقع همان اطفال گهواره‌هایی هستند که شش دهه پیش و در ابتدای شروع نهضت انقلاب اسلامی، وقتی از امام خمینی (رضوان‌الله علیه) پرسیدند: یاران تو کجا هستند؟ فرموده بود: یاران من در گهواره هستند.

وی ادامه داد: امروز برخی افراد وابسته به یهود از شهادت این مجاهد نستوه خوشحالی می‌کنند که مصداق بارز این بند از فقره زیارت عاشوراست که وَهذا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیاد وَآلُ مَرْوانَ. این حجم از خوشحالی و تبریک در اردوگاه دشمن به‌خاطر شهادت یحیی السنوار بی‌سابقه است.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی تصریح کرد: مقاومت دلاورانه شهید سنوار شاهدی بر حقانیت سخن بلند آن شهید در خصوص لزوم نبرد عاشورایی است و به اعتراف روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال»، شهید سنوار در آخرین نامه‌ها و پیام‌های محرمانه‌اش برای فعالان در جنبش حماس و جهاد اسلامی، ضمن اعلام مواضع ضد سازش‌کارانه، از آمادگی‌اش «برای مرگ در میدان نبرد» می‌نویسد و در نامه جدید خود نبرد کنونی در غزه را به نبرد امام حسین (علیه‌السلام) در کربلای معلی و شهادت ایشان تشبیه می‌کند و می‌نویسد: «باید در همان مسیری که شروع کرده‌ایم، پیش برویم؛ یا پیروز می‌شویم، یا بگذار کربلایی دیگر رخ دهد؛ والسلام».

امام‌جمعه خوی گفت: شهادت سنوار بی شک نه‌تنها مقاومت در غزه را تضعیف نخواهد کرد؛ بلکه انگیزه بیشتری به مدافعان خواهد داد زیرا می‌بینند که تفاوتی میان آنها و فرمانده‌شان وجود نداشته و فرمانده نیز در میدان برای دفاع از وطن و هویت فلسطین به شهادت رسیده است.

این مقام دینی افزود: تجربه ثابت کرده با شهادت رهبران حماس، مقاومت نه‌تنها تضعیف نشده؛ بلکه باروحیه بیشتری به مبارزه برای آزادی فلسطین ادامه داده است که به تعبیر ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام: اگر ترورها به مقاومت پایان می‌داد، ۹۰ سال پیش با شهادت عزالدین القسام، مقاومت به پایان می‌رسید.

وی تأکید کرد: فلسطینی‌ها دکترین بن گورین را ناکام گذاشتند و امروز یهود و رژیم صهیونیستی را دچار تزلزل در هویت خود کرده‌اند و ما به رهبر امت اسلامی امام خامنه‌ای می‌گوییم تا آخرین قطره خون در رکاب ولایت هستیم و به ملت‌های مقاوم فلسطین، لبنان و سوریه و… می‌گوییم با همه توان پشتیبان شما هستیم.
انتهای خبر/