حجت رستمی رئیس جمعیت هلال احمرشهرستان خوی در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش گفت : طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر خوی در طول سال جدید با برپایی ۲ پایگاه امدادی و ۴ پست ایمنی و سلامت در شهرستان خوی اجرا شد.

وی گفت : این طرح در راستای ارتقاء سرعت امدادرسانی به مصدومین در پایگاه های امداد و نجات، خدمات بشردوستانه ایمنی و سلامت و گردشگری به مسافرین نوروزی که در طول ایام نوروز ۱۴۰۱ مسافر خوی بودند ارائه شد.

حجت رستمی افزود : در مبادی ورودی شهر خوی و فیرورق ۴ پست ایمنی و سلامت برای استقبال از مسافرین نوروزی و راهنمایی به مناطق گردشگری و سنجش ایمنی و سلامت آنها تعبیه شده بود، در این پست ها اقدامات اندازه گیری فشار خون، خیمه های نماز ویژه نمازگذاران عزیز ، فضای دوستدار کودک محیطی  برای بازی کودکان در نظر گرفته شده بود.

وی خاطر نشان کرد: نظر به رسالت جمعیت هلال احمر در ارائه آموزش های امدادی به مردم عزیز و کاهش تصادفات جاده ای پویش ملی بهرفت و آموزش های امداد و کمک های اولیه نیز اجرا شد، در طول طرح ۱۵ هزار نفر از مسافرین در زمینه راهنمایی  به نقاط گردشگری، آشنایی با نقاط حادثه خیز و سلامت سفر، ۷۶۰ نفر از مسافرین غربالگری فشار خون و ۴ هزار نفر نیز از آموزش های اولیه ترافیکی و امدادی بهرمند شدند.

رئیس جمعیت هلال احمرشهرستان خوی گفت: یک پایگاه ثابت امداد و نجات در ایواوغلی چهار محور اصلی مواصلاتی مرند، خوی، جلفا و ماکو را تحث پوشش قرار داده و برای افزایش سرعت امدادرسانی یک پایگاه موقت امدادونجات در طول طرح نوروزی در محور خوی- سلماس( قره تپه ) به مردم عزیز خدمت رسانی کردند.

وی افزود: در طول این طرح ۶ مورد تصادفات جاده ای به دو پایگاه امدادی گزارش شده است که در این تصادفات ۲۶ نفر از هموطنان دچار حادثه شده و ۶ نفر از آنها نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

انتهای خبر/