ذبیح‌الله کاظمی فرماندار ویژه شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش اظهار داشت: اگر امروز در هر شهر و روستا به گلزار شهیدان گذر کنیم و تاریخ نقش بسته بر سنگرها را مرور کنیم، خواهیم دید که مجموعه شهیدان سوم خرداد ۱۳۶۰ الگویی کوچک از ملت مقاوم ایران است که چونان سپهری  پر ستاره می‌درخشد.

وی سوم خرداد را یک حماسه ملی توصیف کرد و افزود: اگر حضور ملت در صحنه جبهه‌های دفاع نبود، نه حماسه آن پیروزی  تحقق می‌یافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی؛ لذا به حق می‌توان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه‌هاست.

کاظمی افزود: در سایه همین شهیدان است که اکنون در سیاست خارجی جهان و منطقه خاورمیانه عرض‌اندام می‌کنیم و تبدیل به یک‌مهره حساس سیاسی شده‌ایم.

فرماندار خوی خاطرنشان ساخت: در حقیقت می‌توان گفت فتح خرمشهر یک عزت ملی و فراتر از حد تصور ما در مرزهای خارج از اختیار و توان ما به ارمغان آورد و نشان داد ملت ایران با رهنمودهای ولایت می‌تواند قله‌های پیشرفت و سربلندی را هم فتح کند.

وی در پایان یادآور شد: عملیات بیت‌المقدس به‌عنوان برجسته‌ترین عملیات پدافندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تاریخ نظامی ۸ سال دفاع مقدس ثبت شده است.

انتهای خبر/