به گزارش آذرباخیش فاطمیه فرصتی است برای نقل حماسه فاطمی در دفاع از ولایت و سرگذشت پر از غربت و مظلومیت بانویی است ، که یگانه دختر پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در میان امت اسلامی بود؛ همان کسی که اجر رسالتش جز مودت اهل بیتش نبود.

“قلْ لا اَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ اَجْراً اِلاَّ الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبی”.

ایام فاطمیه در حقیقت فرصتی است برای نهادینه شدن و ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی. احیاء فاطمیه تنها به برپایی عزاداری صِرف نیست ، بلکه ایام فاطمیه ، فرصتی است برای احیاء سیره فاطمی در تمام ابعاد فردی ، خانوادگی ، اجتماعی و سیاسی در جامعه امروز

ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) مربوط به دوره و زمان خاصی نبوده و سیره و سبک زندگی ایشان نمونه و اسوه‌ای شایسته برای تمام عصرهاست. ایشان نه تنها در خانه‌داری ، همسرداری و تربیت فرزند ، الگویی نمونه و بی‌نظیر است ، بلکه در سایر عرصه‌ها نیز بی‌نظیر بوده و تجلی سبک زندگی اسلامی در سیره حضرت صدیقه کبری (سلام‌الله‌علیها) متبلور است.

آن چه مهم است ، این است که رکن اساسی و زیربنای فرهنگی در هر جامعه‌ای ، مادر است و اگر نارسایی فرهنگی در جامعه دیده شود و یا شخصیت‌ها و‌ اندیشه‌های بلندی متولد شود ، خاستگاه همه آن‌ها مادر است.

هیچ جامعه‌ای طعم استقلال و عزتمندی را نخواهید چشید، مگر اینکه زنانش عزت بیابند؛ بنابراین می‌توان حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) را مادر فرهنگ تشیع و انقلاب اسلامی دانست و آموزه‌ها و تعالیم فاطمی را الهام‌بخش همه مردان و زنان مسلمان و غیرتمندی دانست که با زندگی فاطمی زمینه ظهور حضرت قائم (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) را فراهم می‌کنند.

او چهره درخشان زن مسلمان ، فروغ تابان معرفت و نمونه روشن پرهیزگاری و خداپرستی است ، این درخشندگی به ساعتی مخصوص و روز معینی اختصاص ندارد ، از آن روز که وظیفه خود را تعهد کرده تا امروز و برای همیشه چون گوهری بر تارک تربیت اسلامی می درخشد.

انتهای پیام/