به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» کریم علی‌نژاد فرماندار خوی در آیین نواختن زنگ انقلاب که به‌صورت نمادین در سالن مجتمع آموزشی بو تراب برگزار شد با تحلیل عوامل پیروزی انقلاب گفت: انقلاب اسلامی معجره‌ای الهی بود که تمامی اقشار با تمام قومیت‌ها و مذهب‌ها در به ثمر نشستن آن نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.

وی افزود: دانش‌آموزان در استقرار حکومت اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند که اوج نقش‌آفرینی آنان در ۱۳ آبان سال ۵۷ بود که خود تاریخ‌سازی کرده و حماسه خلق کردند.

فرماندار خوی ادامه داد: بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز سند بصیرت این قشر بوده و به‌خوبی بیانگر نقش اثرگذار این جوانان در دوران بعد از پیروزی انقلاب از جمله در دفاع مقدس است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و جوانان همچنین در قالب گروه‌های جهادی و در عرصه جشنواره‌های مختلف علمی نیز دستاوردهای بزرگی را به منصه ظهور رسانده‌اند.

علی‌نژاد تصریح کرد: امروز نیز نهضت انقلاب ادامه دارد و در راستای اعتلای انقلاب همچنان دانش‌آموزان و جوانان انقلابی با دستیابی به پیشرفت‌های چشمگیر علمی، اقتصادی و… در سطح جهان ادامه‌دهنده راه شهدا هستند.

علی‌نژاد تصریح کرد: جوانان و دانش‌آموزان رأی اولی در جشن تکلیف سیاسی و در عرصه انتخابات پیش رو نیز به‌یقین حماسهٔ  دیگری خلق کرده و با حضور خود دشمنان را مأیوس خواهند کرد.

وی تأکید کرد: ۲۰ بهمن سال ۵۷ روز قیام مردم خوی در برابر استعمار و استکبار بود که این روز پر عظمت باید با گفتمان‌سازی در این شهرستان ماندگار شود.

حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی نیز دیگر سخنران مراسم در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه  پیشرفت‌های امروز ایران در عرصه‌های مختلف به برکت انقلاب اسلامی است اظهار داشت: امروز کشور ما توانسته در همه زمینه‌ها به پیشرفت دست یابد که همه این موفقیت‌ها به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا حاصل شده است و با وجود همه مشکلات کسی نمی‌تواند منکر این پیشرفت‌های بی‌نظیر باشد.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی استقلال نداشتیم، آمریکا و قدرت‌های بزرگ در همه سطوح برای ما تصمیم می‌گرفتند؛ اما امروز به همت ایستادگی مردم در برابر استکبار؛ استقلال و آزادی را به دست آورده‌ایم و به کشوری تبدیل شده‌ایم که به اظهار دوست دشمن می‌توانیم قدرت‌های بزرگ را به چالش بکشیم و سردمداران به‌ظاهر قدرتمند دنیا هر کار مهمی در منطقه بخواهند انجام دهند از ایران به‌عنوان کشوری تأثیرگذار درخواست همکاری می‌کنند.

مرتضی محمدپور مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوی نیز در این آئیین با بیان اینکه نواختن شدن زنگ انقلاب  درمدارس همزمان با سالروز ورود تاریخی امام یک افتخار است و این زنگ حاوی پیام های مهمی می باشد گفت: سالروز پیروزی انقلاب نقطه عطفی نه تنها برای ایران بلکه برای تمام دنیا بود چرا که چهره پوشالی استکبارجهانی را نمایان کرد.

وی افزود: انقلاب مردم ایران در چهل و پنجمین سالگرد خود، همچنان منبع خودباوری و بالندگی و الگوی الهام‌بخش ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب به شمار می‌رود.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی در درخواستی از اقشار جوان اظهار داشت: امروز جوانان همچنان که در طول انقلاب نقش‌آفرینی کردند باید ادامه‌دهنده راه امام در گسترش پیام انقلاب و حمایت از مردم مظلوم باشند و این وظیفه همه ملت شریف ایران است که در رساندن پیام‌های والای انقلاب به گوش مردم جهان از هر تلاشی دریغ نکنند.

انتهای خبر/