مصطفی آقائی فرمانده سپاه شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش اظهار داشت: محیط امنیتی جهان امروز را فضای عدم اطمینان احاطه کرده است؛ زیرا دنیای امروز در حال انتقام از نظم کهنه جهانی به‌سوی نظم جدیدی است که معیارها و شاخص‌های آن ناشناخته و مبهم است.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اکنون، به یک نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی و اطلاعاتی کارآمد و خستگی‌ناپذیر برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است و پرچم عزت و اقتدار را نیز درجهان اسلام برپا داشته است.

فرمانده سپاه خوی گفت: وقتی که این نیروی انقلابی تشکیل شد، می‌بایست از انقلاب اسلامی و دستاوردهایش که همه کفر برای نابودی و سرنگونی آن بسیج شده بود، حفاظت و پاسداری کند. از جمله بحران‌های گنبد و ترکمن‌صحرا، سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان و آذربایجان به دست سپاه به‌کلی از بین رفتند و چندین کودتا و طرح براندازی توسط آن خنثی و سرکوب گردید همچنین بسیاری از احزاب، گروه‌ها و افراد ضدانقلاب و معاند با نظام جمهوری اسلامی که در برابر آن دست به خشونت و اسلحه برده بودند، توسط این نهاد انقلابی فروپاشیده یا کشته شدند.

وی افزود: در این زمان، نظام نوپای جمهوری اسلامی می‌رفت تا دوران بحران اولیه انقلاب را پشت سر بگذارد و وارد دوره ثبات، بازسازی و استحکام خود شد که رژیم بعث صدام با تمام توان خود به یاری شرق و غرب آن را مورد تاخت‌وتاز قرارداد، پس از این حادثه سپاه چاره‌ای جز این نداشت که مقابله با دشمن متجاوز دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور را به دفاع از انقلاب و دستاوردهایش ضمیمه کند.

آقائی خاطرنشان کرد: وقتی سپاه وارد جنگ شد، خوش‌بین‌ترین فرد در داخل و خارج از ایران تصور نمی‌کرد که فرزندان خمینی کبیر (ره)، بتوانند ارتش تا بن دندان مسلح عراق را پس از هشت سال نبرد بی‌وقفه، به‌زانو در آورند و عملیات هایی را طراحی و اجرا کنند که باعث حیرت ارتش‌های بزرگ دنیا شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: پس از پایان جنگ تحمیلی، سپاه وارد عرصه سازندگی و عمران و آبادانی کشور شد و امکانات مهندسی خود را به میدان آورد و بزرگ‌ترین طرح‌ها عمرانی و سازندگی کشور را بادقت و مهارت طراحی و اجرا کرد.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با اجرای طرح‌های بزرگ از نظر سازمانی، تجهیزات و فنّاوری نظامی و آموزش نیروهای انسانی هم رشد و تکامل پیدا کرد و توان نظامی و رزمی‌اش را ارتقا داد و هم اکنون یکی از نیروهای نظامی برجسته منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود .

فرمانده سپاه خوی در پایان گفت: یکی دیگر از قلمروهای عملکرد سپاه بازسازی و سازندگی کشور به‌وسیله این نهاد بود، فعالیت‌ها و مأموریت‌های رزمی، دفاعی و آموزشی، سپاه را از حضور فعال در عرصه سازندگی کشور دور نداشته است و در این زمان که جبهه مقابله با استکبار در سنگرهای اقتصادی و توسعه گشوده شده است، آن‌ها نیز در این میدان مقدس حضور فعال و بسیار چشمگیری دارند.

انتهای خبر/