به گزارش آذرباخیش ،حجت الاسلام شکوری در خطبه های آخرین نماز جمعغه سال با محور بحث قرار دادن شیوه و آداب برخورد با جوانان اظهار داشت : جوانی حساس ترین،بهترین و مهم تـرین دوران زنـدگـی هر شخـص است در واقع پایه و اساس زندگی هر فـرد به طـور مسـتقل از جوانی آغاز می شود.

 

 

امام جمعه خوی کمال جویی ،قابلیت و اثر پذیری ،شکل گیری شخصیت ،رشد عقلی و سیر تکاملی را از جمله ویژگی های دوران جوانی برشمرد.

 

 

خطیب در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: سه گروه با جوانان سر و کار دارند یکی خانواده دیـگری جامـعه سوم نـظام این آداب در برگیرنده هر سه گروه می باشد لکن ضرورت اعتماد کردن به جوانان،اجتناب از عیب جویی از آنان ،افراط نکردن در نصیحت جوانان،رفاقت و همدلی کردن با جوانان،احترام گذاشتن به استقلال طلبی جوانان،اجتناب از تحقیر او به خاطر خصوصیات ظاهری و حل مشکلات و نیازمندیهای مربوطه جوانان است .

 

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به سالگرد فاجعه بمباران شیمیایی شهر حلبچه عراق بوسیله حزب بعث ،انتقام گیری صدام از مردم حلبچه به دلیل استقبال از رزمندگان در عملیات والفجر ۱۰ را از جمله اهداف این بمباران برشمرد.

 

 

وی با اشاره به تلفات جانی این بمباران شیمیایی اظهار داشت در این بمباران ۳۲۰۰ تا ۵۰۰۰ نفررا کشته و نزدیک به ۷۰۰۰ هزار تـا ۱۰۰۰۰ هـزار نـفر زخمـی گردید.

 

 

وی در ادامه گفت عراق از اواخر دهه هشتاد میلادی با کمک مستقیم کارشناسان و دانشمندان شوروی سابق و یوگسلاوی، آمریکا، آرژانتین، برزیل، اسپانیا، هلند، ایتالیا، مصر، آلمان، فرانسه و چندکشور دیگر مبادرت به خرید مواد و تجهیزات شیمیایی نمود.

 

 

 

خطیب با اشاره به اول رجب سالروز میلاد امام محمد باقر(ع) گفت: فعالیت های ۱۹ ساله دوران امامت امام باقر(ع) بوجود آوردن جـنبـش علمـی در فـقه،حدیـث ، اخلاق و …تلاش جهت زدودن تحریفات ناشی از اقدامات خلفای جور،مبارزه جدی با اندیـشه خـوارج،مبارزه با بدعت گذاران و غالیان و پاسخگویی به شبـهات و پرسـشها از جمله فعالیت های آن بزرگوار است.

 

 

 

خطیب با تبریک عید ملی و باستانی نوروز اظهار داشت: دین مقدس اسلام خرافات این عید را حذف و جنبه های مثبت آن را مورد تأیید قرار داده که استحباب غسل کردن در روز نوروز،نو و بهترین لباسها را پوشیدن،خود را معطر و خوش بو کردن،استحباب روزه گرفتن در چنین روزی و خواندن دعاهای متعدد مربوطه را میتوان اشاره کرد.

 

 

 

انتهای پیام/