به گزازش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ؛ حسن زاده در کارگاه علمی کاربردی حقوق خانواده و رونمایی از کتاب حقوق خانواده کاربردی گفت : یکی از آسیب های اجتماعی کشورمان که تهدید جدی را در جامعه و شهرستان خوی بدنبال دارد طلاق است.

 

رئیس حوزه قضایی شهرستان خوی اظهار داشت : سالیان سال است که در حال رسیدگی به  پرونده های مختلف آسیبهای اجتماعی هستیم اگر این موارد رتبه بندی شوند در سال جاری طلاق در خوی ردیف هشتم را به خود اختصاص داده است .

 

 

حسن زاده با اشاره به این مسئله گفت : متاسفانه بیشترین درخواست طلاق از طرف زوجه ( خانم) بوده و در رده ی دوم طلاق توافقی و در رده ی سوم طلاق از سوی آقایان در خواست میشود که با برسی های مختلف می توان به این نتیجه رسید که اکثر آقایان تمایل برای ادامه ی زندگی مشترک داشته و مخالف طلاق هستند.

بیان نمود

وی از عوامل عمده ی افزایش طلاق فعالیت نامناسب و گسترده ی بانوان در فضای مجازی( گروه های تلگرام، اینستاگرام و…) دانست و گفت : با توجه به افزایش حضور در این فضا ، باعث بوجود آمدن روابط نامشروع و در نتیجه منجر به طلاق و جرم کیفری میشود

 

رئیس دادگسری شهرستان خوی در ادامه به نقش خانواده اشاره کرد و گفت : در این میان بیشترین ضربه و آسیب طلاق را بچه ها میبینند که وقتی کانون خانواده از بین میرود و خانه و خانواده بی سرپرست میشود دوست ناباب وارد صحنه میشود که این دوستی ها اعتیاد، قتل، سرقت و… را بدنبال دارند.

 

وی بیش از ٩۵ درصد مجرمین را بیسواد دانست و اظهار داشت : مجرمان پرورش یافته در این فضا ، از فضای معنوی و اعتقادی خانواده محروم مانده اند و پایبند به هیچ یک از مسائل دینی و اخلاقی هم نیستند.

 

 

در پایان این کارگاه از کتاب حقوق خانواده کاربردی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/