به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش فرمانده سپاه خوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با تشریح جزئیات رزمایش الی بیت المقدس اظهار داشت: این رزمایش روزهای ۹ و ۱۰ آبان با حضور ۶ گردان در شهر خوی و فیرورق برگزار خواهد شد.

وی افزود: این رزمایش در سه قالب همچون دفاع از کوی و برزن، عملیات امدادونجات و عملیات تاخیری  برگزار می شود و قبل از آن فعالیت‌هایی همچون فراخوانی، توجیه فرماندهان عمل کننده، تامین جاده، آموزش تخصصی سلاح‌ها، راهپیمایی شبانه توام با عملیات کمین و ضدکمین انجام شده است.

فرمانده سپاه خوی افزود: این رزمایش همزمان با استان آذربایجان غربی در شهرستان خوی نیز برگزار و در سطح استان بیش از ۶۰ گردان بیت المقدس حضور خواهند داشت.

فرمانده سپاه خوی تصریح کرد: هدف از برگزاری این رزمایش مردمی و بومی کردن دفاع، ساماندهی مجدد و تجدید سازمان نیروها، ایجاد توانمندی فرماندهان حوزه‌ها و گردان‌ها، ایجاد انگیزه، ایجاد آمادگی  ورزیدگی بسیجیان و آزمایش و چک کردن کلیه وسایل ارتباطی و تجهیزاتی است.

وی گفت: ایجاد روش یکنواخت و یکسانسازی در نیروها، تقویت روحیه ایثار و شهادت نبروهای بسیجی، پدافند غیر عامل جهت کاهش آسیب و ایجاد آمادگی روانی در شهروندان از سایر اهداف این رزمایش هستند.

سرهنگ علایی بیان کرد: این ماموریت‌ها متناسب بر فرضیات و تهدیدات چیده شده است و سپاه خوی یکی از موفق‌ترین سپاه‌های استان آذربایجان غربی بوده که اجازه نمی‌دهد دشمن ذره‌ای به خاک کشور تجاوز کند و گوشه چشمی داشته باشد.

انتهای پیام/